Dopravce totiž oznámil vítěze výběrového řízení. Stala se jím společnost Tessile ditta, která je tvořena advokátními kancelářemi AK Mgr. Roman Ambrož a AK JUDr. Pavel Novák. Obě tyto kanceláře se už účastnili předchozí soutěže na vymáhání pohledávek, která byla vyhlášena loni vříjnu, ale nakonec byla kvůli nespokojenosti dozorčí rady podniku zrušena.
„Od nového partnera si slibujeme minimální zátěž na náš rozpočet a jistotu získat peníze za pokuty nejpozději do půl roku od jejich udělení,“ sdělil Deníku generální ředitel DP Martin Dvořák.
Oproti minulosti je správa pohledávek zjízdného založena na principu mandátní smlouvy, kdy dopravce předá advokátům pohledávku kvymožení. Ti, pokud ji nevymůžou do 6měsíců ode dne jejího předání, budou muset na účet dopravce převést hodnotu jízdného a pokuty a po vymožení konkrétní pohledávky též úrok zprodlení kdané pohledávce.
„Pro černé pasažéry se tedy nic nemění, inadále snimi bude advokátní kancelář, která bude díky nastavenému systému motivována ještě více pokutu vybrat,“ sdělil Deníku Ondřej Pečený zDP, který ocenil, že nový systém znamená pro podnik přesnou evidenci pokut a tím efektivnější způsob odměňování revizorů. Vše má podle Pečeného isociální aspekt, protože vprůběhu šestiměsíční lhůty mohou pokutovaní cestující tuto situaci sdopravcemřešit.