Naklápěcí jednotky 610 nyní jezdí například na trase Hof – Řezno, uvedl Richter. V Česku by tyto dieselové stroje z devadesátých let podle Richtra mohly mít šanci na úspěch v tendrech na rychlíkové spojení mezi Libercem a Pardubicemi, Libercem a Ústím nad Labem a Plzní a Mostem. Tyto trasy z velké části nevedou po elektrifikovaných tratích.

Zda jsou předpoklady společnosti správné, se ale ukáže teprve tehdy, až ministerstvo dopravy představí podmínky, za kterých chce tyto rychlíkové tratě dopravcům nabízet. V posledním nedokončeném tendru na trasu z Ostravy do Olomouce přes Opavu a Krnov například úřad požadoval zcela nová vozidla. Podle odborníků byly ale tehdejší požadavky příliš přísné, což se odrazilo i v malém počtu zájemců. Zájem tehdy měla společnost RegioJet podnikatele Radima Jančury a právě Arriva. Ta ale kvůli nesplnění kvalifikačních podmínek ze soutěže vypadla a úřad tendr zrušil.

Soupravy nabízí komfort

Starší vozidla původně sloužící u Deutsche Bahn Arriva od dnešního dne nasadila i na pravidelné lince z Masarykova nádraží do Kralup. Provoz v dvouhodinovém intervalu nyní zajišťuje jediná souprava 628 z roku 1989, druhý, o tři roky mladší stroj, by měl z Německa dorazit v nejbližších dnech a sloužit jako záložní vozidlo.

I přesto, že jde o starší soupravy, nabízí poměrně slušný komfort. Proti modernizovaným motorovým vozům, se kterými se cestující na regionálních tratích běžně setkávají, se vyznačují například mnohem tišším chodem a nabízí i poměrně dobře fungující wi-fi připojení. Cestující v nich ale nemohou počítat s klimatizací nebo zásuvkami na dobíjení elektroniky.

Základní jízdné z Kralup do Prahy vyjde u Arrivy na 34 korun. Pro držitele Opencart dopravce nabízí 25procentní slevu. U Českých drah stojí základní jízdenka 44 korun. Většina pravidelných cestujících ale využívá slev vyplývajících z platnosti časových jízdenek na městskou dopravu ve vlacích ČD na území Prahy. Základní jízdné s pražskou Opencart bez dalších slev vyjde na 32 korun.