VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podél nové trasy metra nakonec zřejmě záchytné parkoviště bude

Praha – U nové části metra A z Dejvické do Motola možná nakonec jedno záchytné parkoviště P+R (Park and Ride) vznikne. Praha se nyní pokouší přepracovat projekt na výstavbu terminálu u stanice Veleslavín tak, aby náklady na vybudování parkoviště nezatížily městský rozpočet. Řekl to náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek (ODS).

9.4.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

Na únorovém jednání výboru dopravy pražského zastupitelstva zaznělo, že u nové trasy žádné záchytné parkoviště nebude a cestující ze středních Čech budou muset parkovat v ulicích města. Toho se Pražané obávají.

„Přepracováváme projekt tak, abychom mohli i s minimálními náklady parkoviště vybudovat. Pokud se nám podaří vyřešit pohyb autobusů u stanice, mohlo by na Veleslavíně vzniknout až 200 parkovacích míst,“ řekl Nosek. Podle Noska město nyní zvažuje i variantu, že by u stanice Veleslavín nebylo odstavné parkoviště pro autobusy. Ty by v místě pouze zastavovaly. Parkovat by pak mohly ve Vokovicích nebo u letiště.

Praha se potýká s nedostatkem záchytných parkovišť. Nosek si proto také nechal zpracovat studii, která by měla vytypovat další místa, kde je možné za minimálních nákladů vybudovat parkoviště P+R. „Zhruba za dva měsíce bychom mohli mít seznam těchto míst,“ poznamenal Nosek. Podle něj připadá v úvahu i spolufinancování parkovišť pomocí zapojení soukromého kapitálu (PPP projekt).

U stanice Veleslavín mělo původně vzniknout parkoviště pro 600 aut. Počítalo se s výstavbou několikapodlažního objektu, v kterém by byl i autobusový terminál. Náklady ale měly činit asi 1,3 miliardy korun, na což Praha nemá peníze.

Pokud by se parkoviště nepostavilo, neměli by řidiči z Kladenska a dalších částí Středočeského kraje kde parkovat. Nejbližší parkoviště P+R jsou na Zličíně a v Nových Butovicích, ty ale jsou na trase B a bývají už brzy ráno plné.

Na území metropole je 17 parkovišť P+R s kapacitou zhruba 2900 míst. Nedostatek záchytných parkovišť dlouhodobě kritizuje sdružení Auto*Mat.

Nový úsek metra bude měřit přes šest kilometrů a měl by být zprovozněn v roce 2014. Jeho součástí budou čtyři nové stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Stavba bude stát zhruba 19 miliard korun. Část peněz Praha získá z EU, na část si půjčí od Evropské investiční banky (EIB).

Čtěte také: Na periferii nebude kde zaparkovat

Autor: ČTK

9.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

 Jan Čižinský.

Jan Čižinský: Praha potřebuje především radikálně zlepšit kvalitu vzducu

Ilustrační foto.
22

Úřad pro kyberbezpečí: Vypátrat původ útoku na ČSÚ bude obtížné

AKTUALIZOVÁNO

Okamura jedná s ANO: Chceme prosadit náš politický program

Zástupci hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) přišli na večerní jednání s hutím ANO s programovými podmínkami pro případnou vládní spolupráci. Požadují zejména zákon o referendu. Předseda hnutí Tomio Okamura zároveň zdůraznil, že pro vstup SPD do vlády by bylo zásadní, aby premiér nebyl trestně stíhán. Babiš čelí obvinění z podvodu kvůli dotaci pro farmu Čapí hnízdo, pro jeho opětovné vydání ke stíhání by poslanci SPD podle Okamury hlasovali.

AKTUALIZOVÁNO

Předsedou poslaneckého klubu STAN byl jmenován Farský

Už v neděli ustavili klub sněmovní nováčci Piráti. Dnes je následovalo hnutí Starostové a nezávislí (STAN), za předsedu byl zvolen lídr voleb Jan Farský. Místopředsedy se stali Vít Rakušan a Věra Kovářová.

Babiš pokračuje v povolebních jednáních, sejde se se Zemanem

Vítěze sněmovních voleb, předsedu hnutí ANO Andreje Babiše dnes přijme prezident Miloš Zeman. Babiš bude také pokračovat v povolebních vyjednáváních se zástupci dalších stran nové Sněmovny. Zahájil je v neděli schůzkami s KSČM, STAN a ČSSD.

Mezi Čechy mírně převažuje nespokojenost s výsledkem voleb

Mezi Čechy mírně převažuje nespokojenost s výsledky voleb, ukázal průzkum společnosti Median. Podle průzkumu většina lidí nemá obavy o budoucnost demokracie v zemi, dotázaným by ale vadilo, kdyby vládu měl vést trestně stíhaný člověk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT