Zároveň žádá o posouzení celého areálu o rozloze asi dvou kilometrů čtverečních jako celku. Investor haly, firma P3 Logistic Parks, ale námitky městské části vyvrací.

Přírodní památka Chvalský lom je od chystané stavby vzdálená asi 100 metrů, podobně blízko je ale také od silnice Pražského okruhu. Územní plán ale podle vyjádření městské části, které mají média k dispozici, počítá s jeho rozšířením do blízkosti nové haly.

„Důvodem vyhlášení této přírodní rezervace byl vzácný výskyt břehule říční, ve Chvalském lomu se jich vyskytuje přibližně 20 až 25 párů," uvádí se v dokumentu. V bývalém lomu žijí také chráněné druhy hmyzu, například vosa hrnčířka nežije nikde jinde v Česku. Rostou tam také chráněné rostliny a místo je také nalezištěm zkamenělin.

„Areál má mít 24hodinový provoz, je zřejmé, že bude výrazně osvětlen," píše se dále v dokumentu. Podle Hynka Bartíka z P3 Logistic Parks ale nebude Chvalský lom stavbou nijak dotčen, na území totiž nezasahuje ani ochranné pásmo přírodní památky.

Ovzduší by se mohlo ještě zhoršit

Horní Počernice se obávají také nárůstu dopravy, která je už dost intenzivní. „Doprava bude vedena podél celého zastavěného území Horních Počernic a negativně tím ovlivní již zhoršenou kvalitu ovzduší městské části," uvádí městská část. Vadí jí především využití Náchodské ulice jako varianty ke sjezdu z dálnice D10 (R10).

V hale má pracovat v třísměnném provozu tři tisíce lidí, záměr podle radnice počítá s tím, že auty přijede asi třetina z nich, ostatní MHD. Investor uvádí, že ve špičce bude do areálu přijíždět nejvýše 180 nákladních aut, 630 osobních a 25 autobusů.

„Jak dotčené orgány následně omezí počty kamionů a další dopravy, která bude nad rámec dnes uváděných čísel? Následně již nebude možné žádným rozhodnutím docílit slibovaných údajů," ptá se městská část.

Autobusem zadarmo

Podle Bartíka ale bude objem vozidel, která do areálu přijedou, v případě haly pro Amazon nižší než ve schváleném projektu na výstavbu čtyř menších hal. Zaměstnanci z centra v Dobrovízi z 92 procent využívají autobusovou přepravu, kterou jim firma zdarma zařizuje. S podobným řešením počítá i v Počernicích, větší nároky na MHD tak podle něj nevzniknou, navíc směny končí mimo běžnou dopravní špičku.

Podle radnice chybí také posouzení areálu na dvou kilometrech čtverečních jako celku, požaduje proto komplexní posudek. S tím ale investor nesouhlasí.

„Ve všech provedených studiích, hlukové, rozptylové, dopravní i hodnocení vlivů na veřejné zdraví, je vždy důsledně zohledněna stávající situace v místě, tedy s uvažováním vlivu celého průmyslového areálu," uvedl Bartík.

Podle radnice se ale v posudcích nepočítá s dalšími chystanými projekty. Vzniknout mají tři nové haly v Industria Parku Sever, sedm hal a dvě administrativní budovy další etapy projektu D&D a léčebné a rehabilitační centrum Chvaly z 1000 lůžky.

Čtěte také: Počernice pošlou na magistrát negativní stanovisko k hale Amazonu