„Budou uplatněny přístupy k řešení veřejného prostoru s cílem zvýšit jeho atraktivitu a respektovat všechny formy pohybu, zejména odstranit bariéry bezmotorové dopravy," píše se v materiálu.

Mezi chystanými úpravami jsou nové semafory, které přibudou na severojižní magistrále. Nově budou na křižovatkách s Jižní spojkou, ulicí Na Strži a Lounských, další dva potom budou na rohu Wenzigovy s Legerovou i Sokolskou ulicí na Vinohradech. Nový přechod se semaforem bude přes Legerovu na křižovatce s Rumunskou, který bude přímo proti chystanému výtahu ze stanice metra C I.P.Pavlova. Podle dokumentu bude nový semafor i na Liberecké v křížení s Davídkovou, a to ve směru do centra.

Zklidněn by měl být prostor u ústí ulice Jugoslávské na náměstí I.P.Pavlova. Tady kupříkladu vznikne nový přechod před tramvajovými zastávkami.

Muzejní oáza

Takzvaná muzejní oáza má být u Národního muzea na Václavském náměstí. Tady vzniknou přechody přes severojižní magistrálu směrem k Vinohradské, druhý pak přímo před muzeem od kašny směrem k soše svatého Václava. „Dále bude umožněno přímé a bezpečné obousměrné napojení pro jízdní kola mezi Václavským náměstím a Vinohradskou ulicí s minimálními náklady," píše se v materiálu. Podrobný seznam a harmonogram prací by měl být znám příští rok.

Zúžena má být Žitná ulice v Praze 2, a to v jejím ústí na Karlovo náměstí. Tady ubude jeden jízdní pruh a dojde ke změně řazení automobilů. Tato úprava je rovněž součástí první fáze revitalizace náměstí, která se uskuteční v roce 2014.

Zrušení tranzitní dopravy?

Město zároveň nechá prověřit další kroky, ke kterým by mohlo po zprovoznění tunelu Blanka dojít. Mezi nimi je zavedení dopravních opatření pro bezmotorovou dopravu na magistrále v úseku mezi Vyskočilovou a Hlávkovým mostem, kde odborníci posoudí, zda by tu mohl být pruh pro autobusy MHD a cyklopruh.

Další uvažovanou možností je zklidnění dopravy na Malé Straně a na Smetanově nábřeží. Na Malé Straně by mohl být zrušen průjezd tranzitní dopravy z Újezdu na Klárov – to znamená, že by byl zakázán průjezd Valdštějnskou, Tomášskou nebo Letenskou. Odborníci by rovněž měli posoudit, zda je možné pro tranzitní dopravu uzavřít Smetanovo nábřeží.

Tunelový komplex Blanka se začal stavět v roce 2007. Komplex tunelů měří 5,5 kilometru, jeho součástí je nejdelší souvislý ražený tunel v Česku dlouhý až 2,23 kilometru. Předběžně by mělo vybudování celého komplexu tunelů stát 36 miliard korun.