Na otevření se přišla podívat také veřejnost. Průjezd prvních vozidel si fotografovaly desítky lidí. Úplně prvním autem, které tunelem ve směru od Pelc-Tyrolky projelo, byl starý Fiat Panda. Hned, jak vyjel z tunelu, přivítaly ho desítky přihlížejících jásotem a potleskem. Následně už auta projížděla ve větším počtu, za prvních deset minut od otevření jich projely zhruba čtyři desítky. Během víkendu se v tunelu neobjevily žádné problémy.

„Mám velkou radost, že Praha se může věnovat jiným problémům a hlavně mám radost, že jedna velká trapnost skončila," uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek. Město nyní podle jeho slov bude monitorovat, jak Blanka ovlivní dopravu a také se zaměří na dokončení městského okruhu. S jeho financováním by podle Dolínka mělo pomoci i ministerstvo dopravy.

Po jedné hodině se v sobotu na Letnou začali sjíždět zástupci magistrátu, dotčených městských částí, dodavatelských firem a občanských sdružení. Od dvou hodin následovaly projevy. Jako první promluvila primátorka Adriana Krnáčová, která označila stavbu Blanky za výstražný příklad pro Prahu.

„Výstavba Blanky musí být mementem pro město, jak tak náročné infrastrukturní projekty lépe a efektivněji plánovat, soutěžit, kontrolovat a především i řídit. Omlouvám se všem Pražanům za komplikace,omlouvám se za své předchůdce a omlouvám se za útrapy, které město muselo prožít při výstavbě," uvedla s tím, že z hlediska řešení dopravy čeká město ještě hodně práce.

I přes mnohá pochybení je však podle Krnáčové komplex „dobrou stavbou", která uleví dopravní situaci v Praze. Zároveň požádala řidiče o obezřetnost v začátcích provozu tunelu.

Dokončení okruhu

Náměstek primátorky Petr Dolínek ve svém projevu slíbil, že udělá všechno pro dokončení vnitřního okruhu. Zástupci Inženýringu dopravních staveb, projektové firmy Satra, Metrostavu, Eurovie CS a ČKD DIZ následně zdůraznili přednosti stavby. „Tunel je nejen užitečný, ale i krásný," uvedl například Miloslav Hadrava z Metrostavu.

Stavbě poté požehnal pražský arcibiskup Dominik Duka. „Můžeme si vzpomenout na manželku Karla IV. Blanku z Valois, takže myslím, že i otec vlasti by byl spokojen," zažertoval s odkazem na pojmenování komplexu.

Duka, Krnáčová a Dolínek následně kolem půl třetí společně přestřihli pásku ve vjezdu do tunelu a policie spustila provoz. „Byl to strašný porod a skoro už se nedá vyznat v tom, co všechno bylo špatně. Ale aspoň už je to hotové," komentoval stavbu Blanky jeden z přihlížejících, kterých se kolem vjezdu sešly desítky.

Rychlost v rámci zkušebního provozu v komplexu byla stanovena na 50 kilometrů v hodině, řidiči během víkendu mnohdy jeli i třicítkou, aby si mohli vybavení prohlédnout.

Komfort pro řidiče

Jedním z prvních řidičů, kteří tunelem projeli, byl i David Volf ze Strašnic, který jej hodnotí pozitivně jak z hlediska vlivu na dopravu, tak provedení. „Líbí se mi provedení, zrekonstruované okolí všech výjezdů a sjezdů a také detaily, jako je signál rádia i v tunelu," uvedl. Vnitřní výbava by podle něj ale mohlo vypadat moderněji.

Zprovoznění Blanky je důležitým krokem pro šestou, sedmou a osmou městskou část. „Očekáváme, že pomůže Veletržní a doufáme, že příliš neuškodí Bubenči a dolní části Holešovic, tedy oblasti kolem Uranie," uvedl starosta Prahy 7 Jan Čižinský.

Radnici sedmičky podle něj Blanka umožní realizovat některá plánovaná opatření. „Rádi bychom v souvislosti s úpravami provozu připravili Prahu 7 na vedra, která mohou v příštích letech přijít. To znamená, že potřebujeme víc stromů a doufáme, že tunel Blanka nám umožní umístit do ulic nejenom stromy, ale i nějaká ta parkovací místa," popsal.

Praha nyní začne pracovat na přípravě stavby další části vnitřního okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Balabenkou. Podle náměstka Dolínka se však zatím nedá ani přibližně odhadnout, v jakém časovém horizontu by mohla stavba začít. Město však již pracuje na zadání přípravy projektové dokumentace. „Chceme určit harmonogram, jak se dostat k okamžiku, že by se mohlo začít stavět," uvedl Dolínek.