Z někdejších pěti samoobsluh v současnosti zbyly dvě, což se místním nelíbí. „Je tu jen jeden obchodní dům, takže tu chybí konkurence jako dřív. Proto je tu nyní dráž,“ myslí si seniorka Soňa Horovičová. „Dříve tady byla větší pestrost obchodů, nyní už není nic. Hřebík či šroub tu dnes nekoupíte,“ postěžoval si domovník Jan Baštýř. Odpověď na otázku, proč Petřinští nemají kam jít nakoupit, však není jednoduchá.

„Praha 6 je dnes v přepočtu prodejní plochy na jednoho obyvatele nejhůře vybaveným pražským obvodem, patrný je zejména deficit hypermarketů a nákupních center. Nelze ale říci, že se obchodům s potravinami na Praze 6 nedaří, je to velmi individuální a záleží na lokální situaci i řadě dalších okolností.

Situace se změní, až bude na Vítězném náměstí vybudováno nové velké nákupní centrum,“ myslí si Tomáš Drtina, ředitel společnosti INCOMA Research, jež se zabývá marketingovým výzkumem a poradenstvím. „Hustota a struktura maloobchodní sítě závisí na územním plánu. Dalším důležitým faktorem je hustota osídlení a struktura obyvatelstva v dané oblasti. Analýza situace na Praze 6 by si v této souvislosti vyžadovala alespoň minimální výzkum,“ shrnul obecné podmínky pro pestrou vybavenost Petr Cimler z katedry obchodního podnikáni Vysokéškoly ekonomické.

Podrobněji se tématu věnujeme v sobotním vydání Pražského Deníku (28.4. 2007) na str. 11