Kolik peněz investovalo dosud vedení města do mostů a lávek?

Byla to zhruba miliarda a čtvrt korun. Investujeme do oprav mostů zhruba o polovinu víc než předchozí garnitury. Já jim to ale nevyčítám. Byla krize, stavělo se metro. Byla jiná situace.

Proč nejsou opravy víc vidět?

Dělá se to samozřejmě postupně a především na menších konstrukcích. Opravy velkých mostů jsou na mnoho let. Já jsem od svých předchůdců zdědil jediný větší projekt opravu Libeňského mostu. Chceme to urychlit tím, že vyřídíme stavební povolení pro všechny mosty ve špatném stavu, aby se na nich mohlo začít pracovat. Opravy velkých mostů se ale nedají dělat najednou, protože by zkolabovala doprava.

Co ukázaly zátěžové testy Hlávkova mostu z minulého týdne?

Mám k dispozici zatím jen prvotní výsledky. Detailnější budou během několika týdnů, kdy se také ukáže, jestli po mostě budou moct i nadále jezdit tramvaje.

Jaké jsou priority města, pokud jde o opravy pražských mostů?

Nepochybně jsou to Barrandovský i Hlávkův most.

Opozice žádala kromě „vaší hlavy“ také odvolání šéfů TSK. Kvůli tomu, že město možná platilo za kontroly, které nemusely být pořádné…

To je ale spekulace. Možná se ty kontroly nedaly udělat lépe a příčinou pádu lávky byla konstrukční chyba, jak naznačili vyšetřovatelé. Počkejme si na závěry vyšetřování. S experty z ČVUT budeme debatovat o tom, jestli je dosavadní systém kontrol dostačující.