Přinést by ho měla dopravní koncepce, kterou si na podzim nechala radnice vypracovat. Hotová měla být do konce května a jejím cílem je navrhnout způsoby, jak zajistit občanům páté městské části dostatek parkovacích míst. Ve stadiu úvah je i zapojení Prahy 5 do pražského systému zón placeného stání.

„Je to jedna z variant. Studie ale stále ještě není hotová, takže se k tomu nemohu vyjádřit,“ uvedl radní pro dopravu Vojtěch Zapletal (ODS).

Místa hledají i zaměstnanci

Situace je o to horší, že kromě tisíců místních obyvatel se volné místo pro své auto snaží najít i další tisíce zaměstnanců administrativních center, která stojí u Anděla. Proč radnice nechala problém dojít tak daleko a neřešila ho dříve, komentoval Zapletal již dříve.

„Čekali jsme, až bude dokončena smíchovská část Pražského okruhu a až budou dostavěny všechny administrativní budovy v okolí. To jsou faktory, které mají na parkování také velký vliv.“

Ke zlepšení situace nepřispěl ani krok místního obchodního centra, které se v říjnu rozhodlo zpoplatnit parkování ve svých garážích. Právě tam totiž svá auta nechávali zaměstnanci administrativního komplexu. Od listopadu je tato služba přijde ale na několik stokorun denně. O to větší mají motivaci parkovat v přilehlých ulicích.

Než bude vypracována koncepce, zajistila radnice pro rezidenty 190 parkovacích míst v třetím podzemním podlaží pod obchodním centrem. Cena měsíčního parkovacího lístku je 2200 korun. Zda jsou garáže naplněné, už ale radnice nemá přehled. „Podle smlouvy zajišťuje pronájem vedení garáží. Proto nemám tyto informace k dispozici,“ uvedl Zapletal.