„Protože zóna i po necelých třech měsících na oko dál působí jako silnice," vysvětluje Jan Krčmář z hnutí Auto*Mat. A nutno mu dát za pravdu. Nikde žádné lavičky, ani zeleň. Přestože radnice Prahy 1 místo osadila dopravními značkami a nechala vyfrézovat dělící pruhy na vozovkách, psychologický aspekt dál nutí davy lidí tísnit se na chodnících po obou stranách náměstí.

Na tento nedostatek ve středu svérázným způsobem upozornili právě lidé z Auto*Matu, když do bývalé vozovky rozestavěli několik dřevěných židlí a usadili se.

Za několik málo okamžiků se zda začaly zastavovat hloučky turistů, tázajících se o místo k sezení. Blok byl tedy židličkami úspěšně prolomen. „Když jsme kolem desaté hodiny dorazili, pohyboval se středem pěší zóny zhruba jeden chodec za minutu. Již o hodinu později po bývalé silnici chodily desítky chodců," dosvědčuje Krčmář.

Akci ukončila městská policie

Idylu pěší zóny si však zúčastnění příliš dlouho nevychutnávali. „Celou akci ukončilo po dvou hodinách přispěchavší auto městské policie s vysvětlením, že na to, aby si člověk sedl na pěší zóně na židli, potřebuje povolení k záboru veřejného prostranství," dodal Krčmář. Nutno potvrdit, že chvíli poté, co židličky zmizely, byla pěší zóna opět beznadějně liduprázdná.

Zavedení pěší zóny v dolní části Václavského náměstí je dle Prahy 1 pouze prvním z kroků k jeho celkové revitalizaci, která se chystá už řadu let. Největší český bulvár by se měl zazelenat, prostor pro pěší výrazně zvětšit a automobilové doprava by nakonec měla více méně utichnout.

Auto*Mat to prý vítá, ale upozorňuje, že městský mobiliář, například v podobě laviček, by se na nové pražské pěší zóně měl objevit co možná nejdříve.

Čtěte také: Zavedení pěší zóny na Václavském náměstí komplikuje dopravu