Vedení města bude důslednější v odtazích aut z rezidenčních (modrých) zón. Městská policie včera nasadila do terénu devět odtahových hlídek strážníků, jejichž úkolem je nařizování odtahů z modrých zón. Operovat budou až do poloviny ledna. Město pak veškerá data vyhodnotí a rozhodne, zda bude jejich práce nadále nutná.

Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) dostávali nepořádní řidiči dosud pouze pokuty, ty k respektování pravidel ale nevedly. Rezidenti pak neměli kde parkovat.

„Když dnes v modré zóně stojí vozidlo bez oprávnění, dostane sice jeho řidič obsílkou pokutu, ale tím celá věc hasne. Proto jsme se na četné podněty obyvatel a starostů městských částí rozhodli věc řešit,“ říká Scheinherr s tím, že každá městská část má nově k dispozici své vlastní odtahové vozidlo působící v nepřetržitém režimu.

Drahé porušení předpisů

„Řidičům a řidičkám s platným povolením se tak výrazně ulehčí a všichni ostatní si odteď budou muset dávat daleko větší pozor, aby neparkovali načerno,“ dodává Scheinherr.

Hříšník, jehož vozidlo bude odtaženo, musí zaplatit 1900 korun za odtah a dalších 250 korun za každý den stání na odtahovém parkovišti. Navíc musí uhradit „poplatek“ 500 korun městské části.

Podle ředitele městské policie Eduarda Šustera převládá ve vedení města názor, že čím více bude policie nepořádným řidičům auta odtahovat, tím více budou předpisy respektovat. „Tuto teorii je třeba buď potvrdit, nebo vyvrátit,“ říká Šuster.

Muži zákona totiž byli s odtahy nejaktivnější před rokem 2016, poté odtahy polevily. „Meziročně skutečně došlo ke zhoršení respektovanosti v zónách placeného stání. Otázkou však je, z jakého důvodu,“ dodává.

Odtahy se tedy nově zavádí v Praze 4, 5, 6 a 8 a už probíhají v Praze 1, 2, 3 a 7, kde budou posíleny.