Praha se totiž chystá investovat peníze do staveb záchytných parkovišť. Ty by stály mimo jejich území, například u železničních zastávek, a člověk by pak do práce pokračoval po kolejích.

Záchytná parkoviště, na kterých mohou lidé zanechat své vozidlo a pokračovat do centra jiným dopravním prostředkem, by měla podle předsedy Svazu měst a obcí ČR a primátora Kladna Dana Jiránka vzniknout například podél trati z Kladna do Prahy. O její rekonstrukci se dlouhodobě uvažuje.

„Pokud bude kapacitní a pokud tam bude rozumná doprava do Prahy, tak by bylo fajn, aby podél takové trasy byly v přirozených místech dopravní uzly ať už autobusové, nebo parkoviště P+R," poznamenal Jiránek.

Peníze z fondů EU

Lidé by tak podle něj mohli zaparkovat už třeba v Kladně, Rakovníku nebo v Hostivici a do Prahy by pokračovali vlakem. Peníze na stavbu parkovišť by Česko mohlo čerpat z fondů Evropské unie.

Na stavbě podobných P+R (Park and Ride) by se mohla finančně podílet i Praha. „Já bych o to velmi stál, jenom je otázka, jakým způsobem může Praha investovat vně svého správního území, ale umím si to představit a považuji to za ekonomicky zdůvodnitelnou investici," uvedl náměstek pražského primátora Jiří Nouza.

Podobné parkoviště by podle něj bylo příhodné například v Dobřichovicích na trati Praha-Beroun.

Parkovací zóny již od léta

Praha chce také do konce léta spustit zkušebně nový parkovací systém. Zóny by se měly nově rozdělit na menší. Lidé si budou moct vybrat, zda si koupí parkovací karty pro celou městskou část, nebo levnější jen do okolí svého bydliště.

Některé modré zóny se změní na smíšené, v nichž mohou zaparkovat i přespolní řidiči.

Nyní v modrých zónách mohou zastavit jen rezidenti či ostatní držitelé parkovacích karet. Zóny by se také měly rozrůst na další městské části, které o ně mají zájem, tedy do Prahy 5, 6, 8, 9 a částečně do Prahy 4.