Řidiči by měli za parkování platit kromě již zavedené zóny v Praze 1 také na Žižkově, Vinohradech, Holešovicích a na Malé Straně. Podle původních představ přitomměly být parkovací zóny v Praze 3 a na Malé Straně již v roce 2004. Praha 1 už dokonce před lety vypsala soutěž na provozovatele, ale musela ji nakonec uložit k ledu. Také žižkovská radnice nemohla zónu zavést, protože se proti postavili některé občané. Argumentovali tím, že budou platit za systém, který jim stejně nezaručí volné místo.

Magistrát učinil těmto polemikám konec tím, že se rozhodl vypracovat koncepci pro všechny části, jichž se zavedení zóny bude týkat. Zastupitelé ji přijali před dvěma roky a od té doby se dál nepokročilo.

Musí to být letos

Placené parkování mělo fungovat od letošního ledna, potom se termín přesunul na červenec, nyní až na září. „Musí být zavedeno letos,“ tvrdí stále náměstek primátora Rudolf Blažek. Předpokládá, že do poloviny července by mohl být vybrán provozovatel. „Každá městská část může mít svého partnera, nebo bude jeden pro všechny,“ míní Blažek. Roční karta bude podle něho stát 700 korun, tedy stejně, kolik platí obyvatelé pravobřežní části Prahy 1už několik let .

Včerejší jednání rady se zadrhlo na připomínkách žižkovské radnice, kterým vadilo, že by zásobovací auta měla pro skládání zboží vyčleněné jen dvě hodiny. „Na doladění podmínek budeme s magistrátem celý týden pracovat,“ řekl radní pro dopravu Prahy 3 Zdeněk Lochman. Změny jsou prý jen kosmetické a městská část se s magistrátem snadno dohodne. „Příští týden bude už zadání schváleno, nepředpokládám žádné komplikace,“ dodalLochman.