Praha 10 disponuje přibližně 25 tisíci parkovacími místy, první fáze zavádění zón rozdělená na tři podoblasti se týká téměř 20 tisíc z nich. Jako první začnou zóny platit ve Vršovicích a v desítkové části Vinohrad (24. srpna), následovat budou Strašnice (5. října) a Malešice (2. listopadu). Michle a Záběhlice přijdou na řadu v příštím roce.

„Vzhledem k vysokému počtu našich obyvatel (a řidičů), jsme samozřejmě připraveni na velký nápor. Dopředu bych rád poprosil o maximálně ohleduplný přístup, budou-li zpočátku delší čekací lhůty,“ říká Martin Sekal (ODS), místostarosta pro dopravu a parkování.

„Všem radím, aby, pokud to bude jen trochu možné, platili kartou. Budou pak odbaveni podstatně rychleji. Oprávnění si navíc mohou vyřídit také elektronicky, přes osobní stránky uživatele, které spravuje Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK),“ dodává.

Zastupitelé se budou scházet asi na "Barče"

Ve stávajících kancelářích kapacita pro výdejnu nebyla, městská část proto musela hledat náhradní prostory. Ve hře byla i alternativa místa mimo radnici, ta ale nakonec padla.

„Lidé jsou zvyklí chodit k nám na Vršovickou 68, jakákoliv změna by pro ně byla diskomfortní. Proto jsme zvolili možná trochu neortodoxní, ale podle mě naprosto správně řešení, které občané ocení. Kromě toho jde o ekonomicky nejvýhodnější variantu, protože nebudeme nikde muset platit nájem,“ popisuje Martin Sekal, jak došlo k tomu, že zastupitelský sál výrazně změní svou podobu i funkci.

Zasedání Zastupitelstva MČ Praha 10 se dočasně přesunou mimo úřad - nejvhodnějším místem je Kulturní dům Barikádníků, kde už se jednání konalo v souvislosti s „koronavirovými“ opatřeními.

Veškeré důležité informace k zavádění parkovacích zón najdou občané Prahy 10 na webu městské části, v tištěné podobě pak ve speciálně zpracovávané brožuře, kterou dostanou přímo do poštovních schránek. O všem podstatném Desítka informuje také na svých facebookových schránkách.

„Pro úspěšnou realizaci takto velkého projektu je komunikace s našimi obyvateli zásadní. Už při nastavování jeho parametrů jsme lidi zapojili do debaty, několikrát měli možnost se vyjadřovat a vznášet připomínky. Jsem přesvědčen, že zóny jsou v současné době nejlepší možností, jak řešit dlouhodobě neuspokojivý stav parkování u nás na Desítce. Jednoznačně pomáhají našim rezidentům, kteří navíc trpí i tím, že všechny okolní městské části zóny mají, a Praha 10 tak na některých místech bohužel funguje jako ´parkoviště´ pro řidiče odjinud,“ uzavírá Sekal.