„Jde o příliš závažný zásah do stávajícího systému parkování, proto se nechceme rozhodovat ukvapeně," říká starosta Prahy 13 David Vodrážka.

Na území Prahy 13, zejména v okolí stanic metra, parkuje v pracovních dnech velké množství řidičů ze středočeských obcí, kteří dojíždějí do zaměstnání v Praze autem a pokračují metrem do centra. Ti pak zabírají parkovací místa místním obyvatelům.

Úvahy o možnosti zřídit v Praze 13 parkovací zóny, které by parkování mimopražských řidičů zabránily, se objevily v loňském roce jako reakce na informace, že podobný krok připravuje sousední Praha 5 a Praha 6. Vedení MČ Praha 13 tedy nechalo zpracovat analýzu dopravy v klidu, jejíž součástí byl návrh rozsahu placených parkovacích zón se zaměřením právě na okolí stanic metra.

Zóny nechtějí vnucovat

Radnice ale nechce zavedení zón vnucovat, pokud by s nimi nesouhlasili místní obyvatelé. Proto byl záměr předložen k veřejné diskusi. Místostarosta Aleš Mareček představil záměr v prosincovém zpravodaji Prahy 13 a vyzval občany, aby se k návrhu vyjádřili. Dosud přišlo přes 400 odpovědí na tuto výzvu a dvě petice. Dotaz na postoj ke zřízení parkovacích zón bude také součástí připravovaného průzkumu veřejného mínění mezi občany Prahy 13.

Teprve po důkladném vyhodnocení veřejné diskuse se samospráva Prahy 13 rozhodne, zda hl. městu Praze navrhne zřízení zón v městské části či nikoli. Schválení nových parkovacích zón v kompetenci Rady hl. města Prahy. Ta však zóny zřídí jedině na základě doporučení městské části.

(bar)