Z materiálu by měla městská část získat podklady pro vytvoření koncepce parkování. „Provádíme mapování parkovacích kapacit, které určí místa pro bezpečné parkování. Několikrát denně proběhlo celoplošné sčítání odstavených a zaparkovaných vozidel,“ uvedl Petr Horský ze společnosti M. O. Z. Consult, která práce pro Prahu 11 provádí.

Ze zjištěných údajů vytvoří firma studii, ve které radnici navrhne několik možných způsobů řešení parkování. Návrhy by měla radnice vyhodnotit do začátku nového školního roku. Už nyní má ale poměrně jasno, jakým způsobem se bude parkování na Jižním Městě řešit. „Problém je, že všichni se snaží zaparkovat před svým domem. Pak je ve vnitroblocích samozřejmě plno. Volné kapacity máme, od domů jsou ale vzdálené třeba dvě stě metrů,“ tvrdí starosta Prahy 11 Dalibor Mlejnský (ODS). Právě na vzdálenější parkoviště budou občané Chodova a Hájů odkázáni. V případě potřeby nechá v těchto místech radnice vystavět další garáže.

Drahé garáže

Podobně umístěn je i parkovací dům ve Vojtíškově ulici. Jeho kapacita je ale využívaná sotva z poloviny. Tento dům slavnostně otevřela radnice v únoru. Jde o její investici. „Na provozu neproděláváme. Pronajali jsme dům firmě, která nám platí fixní nájem. To, že prodělává, je její problém,“ dodal Mlejnský. Občané ale v domě neparkují proto, že jim cena za parkovací kartu připadá vysoká. Podle Mlejnského se chystá provozovatel po letních prázdninách přijít i s permanentkami na týden, pracovní týden nebo jeden den.

Placené zóny

Vedení radnice přemýšlí také o vytvoření zón placeného stání. „Nám by pomohly od mnoha problémů. Například by zmizela služební auta, která lidé nechávají před domy. Také by v ulicích už neparkovali návštěvníci Prahy, kteří nejsou ochotni zaplatit deset korun za parkování na parkovištích P+R,“ míní Mlejnský. Prý městská část zváží i návrh občanů, aby radnice vyjednala s chodovským obchodním centrem parkování v jeho garážích. Místní by získali parkovací karty, které by jim zajišťovaly místo.