Mluvčí firmy eMoneyServices (EMS), která vlastní práva k opencard, Martin Opatrný ale už v pátek řekl, že garantovat případný souběh obou systémů bez dohody s EMS není možné.

„Ubezpečuji všechny stávající držitele Opencard, že pro ně se vůbec nic nemění. Případné změny se v budoucnu dotknou výhradně nových klientů, a to pouze za předpokladu, že dojdou ty licence, které má město k dispozici," uvedla Krnáčová. Podle zástupců dopravního podniku vystačí zbývajících 60 tisíc licencí minimálně do konce prázdnin.

„Panika je zbytečná"

Primátorka míní, že je zbytečné vyvolávat paniku o přechodu na papírové kupony: „Nadále platí to, co jsme s kolegy deklarovali. Papírové kupóny nejsou komplexním řešením, které bychom chtěli brzy představit, nýbrž záložním," podotkla. Pokud by licence pro výdej karet opencard došly, muselo by město podle ní kupovat nové v jednacím řízení bez uveřejnění.

Opatrný v pátek upozornil, že by Praha byla prvním městem na světě, které se po úspěšném zavedení elektronického odbavování vrátí k papírovým kuponům. Kritiku si vedení města vysloužilo i od opozice. „Jedná se o nejhorší možné řešení, které nás vrací do minulosti," řekl předseda pražské ODS Filip Humplík.

Situaci kolem projektu opencard, který Prahu vyšel na minimálně 1,35 miliardy korun, bez výsledku řešilo již několik politických reprezentací. Sama primátorka v prosinci loňského roku tvrdila, že řešení situace představí do Vánoc. Koalice ale dosud žádné nepředložila.

Kartu opencard, která slouží především jako tramvajenka, si dosud vyzvedlo asi 1,2 milionu cestujících. Deset minulých radních za TOP 09 a ODS kvůli projektu čelí obvinění. Spor Prahy a EMS řeší soud.

Čtěte také: Kauza Opencard: trest pro skutečné viníky?