Dopravní podnik tvrdí, že oprava tramvajových tratí na Palackého náměstí a jeho okolí je neodkladná. „Kolejová konstrukce je ve špatném technickém stavu a už se blíží k hranici povolené tolerance,“ vysvětlila důvod výluky Eva Dydová z dopravního podniku.

Opotřebené jsou i další tratě

Podobná situace je i u dalších tratí, které jsou na tom kvůli opotřebení dost špatně.

„Kdybychom pražské tratě pravidelně neopravovali a nerekonstruovali, musely by na nich vozy jezdit pomaleji a v extrémním případě by hrozilo i vykolejení,“ sdělil odborový šéf dopravního podniku Jiří Obitko.

Podle Dydové veřejný dopravce v žádném případě neinvestuje do oprav zbytečně. „Navíc jsou spojené s opravami souvisejících inženýrských sítí,“ podotkla Dydová. Také vedení magistrátu hlavního města je s pracemi na tramvajových tratích spokojeno.

„Praha je obnovuje nejvíc ze všech českých měst a v porovnání s ostatními středoevropskými městy také nejrychleji,“ sdělil radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Modernizace

Podle jeho slov jsou prioritami města rozvoj a obnova tramvajové sítě, modernizace vozového parku, integrace železnice do městské dopravy a růst její bezbariérovosti. Cestující si budou muset kvůli výlukám zvyknout na častější přestupování na autobusy nebo tramvaje.U některých výluk pomůže lidem metro, hlavně v okolí Palackého náměstí.

Jaké výluky Pražanům ztrpčí život:

Štefánikův most – 3. 2. až 22. 8. 2007

Palmovka-Ke Stírce – 5. 5. až 26. 5. 2007

Výtoň–Albertov, Na Moráni–Albertov, Otakarova–Albertov – 14. 5. až 18. 7. 2007

Obratiště Vápenka a Vozovna Žižkov – 30. 6. až 10. 8. 2007

Anděl–Palackého náměstí, Národní divadlo, resp. Spálená–Palackého náměstí, Na Moráni–Palackého náměstí, Palackého náměstí–Výtoň–Podolská vodárna – v průběhu letních měsíců