„Oproti té původní je konstrukce navržena tak, aby nekorodovala a každý detail byl snadno kontrolovatelný. Cyklisté nebudou muset při jízdě sesedat, jako tomu bylo nutné předtím,“ uvedl primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Lávka je dlouhá 256 metrů a v nejvyšším bodě dosahuje nad hladinou řeky okolo třinácti metrů. Na její výrobu bylo použito 300 tun oceli.

V případě, že přijde velká voda, je možné sklopit zábradlí mostu, aby velkému proudu nepřekáželo a zbytečně se tak nečeřila voda. V zábradlí je rovněž zabudované teplé žluté světlo, které neruší ryby a hmyz.

Podle Scheinherra trvá vybudovat stavbu podobného rozsahu zhruba čtyři roky, včetně veřejné soutěže a přípravy dokumentace. „Nám se tento proces podařilo o rok zkrátit, a to jsme museli získat změnu územního plánu, stavební povolení a vysoutěžit projektanta a zhotovitele. Samotné stavební práce netrvaly ani rok,“ řekl Scheinherr.

Město nechtělo kvůli nynějšímu šíření koronaviru sdělovat konkrétní čas otevření, aby předešlo srocování lidí. Ze stejného důvodu radnice neplánuje ani slavnostní přestřižení pásky či podobnou akci.

Prestižní stavba

Lávka stála 150 milionů korun, vyrobil ji slánský strojírenský podnik MCE. Pro firmu, jež zhotovuje obří zakázky do celého světa, se jednalo o dílo menšího rozsahu. Vedení společnosti ho však považuje za velmi prestižní. „Byla by škoda, kdyby se ocelárna, která působí kousek od Prahy, nepokusila takovou zakázku získat,“ uvedl projektový manažer MCE Tomáš Vojtěchovský.

Materiál do Slaného dodala firma SMP CZ. „Kvůli tomu, co se stalo s původní lávkou, byly tentokrát kontroly při zhotovení jednotlivých komponentů daleko důkladnější, než bývá běžné,“ dodal Vojtěchovský.

Slánská firma pracovala na projektu 14 měsíců, přičemž na zakázce se jen za MCE Slaný podíleli tři technici, jeden manažer, okolo 40 zaměstnanců ve výrobě a 20 montážníků.