Do 10. srpna se na náměstí budou denně konat různá divadelní a hudební vystoupení, výstavy, dílny a happeningy. Centrum pro středoevropskou architekturu CCEA (Centre for Central Europe Architecture), které akci Otevřená scéna I. P. Pavlova pořádá, se transformací magistrály zabývá od roku 2009.

„Zatím jsme byli v kontaktu zejména s magistrátem, teď chceme projekt přeměny magistrály na novou pražskou třídu prezentovat veřejně," řekla novinářům architektka Yvette Vašourková z CCEA. Spolu s dalšími architekty a urbanisty zapojenými do projektu zavrhuje dříve představený nápad krátkého tunelu, do kterého by se svedla doprava u Národního muzea.

Separovat dopravu podle ní není řešení, vhodnější je postupnými kroky magistrálu zklidňovat a zapojovat do života města. S tím souhlasí i architektka Pavla Melková, vedoucí Kanceláře veřejného prostoru, která na Útvaru rozvoje hlavního města Prahy funguje přibližně půl roku z iniciativy dnešního primátora Tomáše Hudečka (TOP 09). I vznik kanceláře podle Melkové naznačuje změnu směru uvažování Prahy při rozvoji města.

„Veřejný prostor je primární, tedy i dopravní a technická infrastruktura by se mu měla přizpůsobovat. Život ve městě je to, kvůli čemu se architektura a urbanismus dělá," naznačila snahy své kanceláře. „Obecná snaha je, aby ve městě nebyly silnice, ale ulice. Na silnici jako chodec mohu jen projít mezi auty, na ulici mohu pobývat," dodala Melková s tím, že například po vídeňských bulvárech jezdí možná více aut než po pražské magistrále, a přesto je tamní prostředí k obyvatelům města příjemnější.

Akce na I. P. Pavlova má kromě Hudečka záštitu místostarosty Prahy 2 Václava Vondráška; Praha 2 loni se čtvrtou a sedmou městskou částí podepsaly iniciativu za humanizaci magistrály. Vondrášek uvedl, že zmiňovaný tunel u muzea by nepřinesl zlepšení situace. U muzea magistrálu podle něj přechází 10.000 lidí denně, na I. P. Pavlova dvakrát tolik. Přiklání se k postupnému zklidňování silnice dílčími opatřeními jako bylo třeba její zúžení o jeden pruh.