Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Opoziční zastupitelé chtěli projednávat problémy DPP, neuspěli

Praha -  opoziční zastupitelé se ve čtvrtek neúspěšně pokusili prosadit na program jednání problematiku dopravního podniku (DPP). Od vedení města chtěli zodpovědět dotazy týkající se rozvoje podniku nebo jeho financování, rovněž je zajímal způsob, jakým byl vybrán nový šéf podniku Martin Gillar. Zastupitelé nakonec tento bod do programu jednání ale nezařadili. DPP je největší městskou firmou a Praha její chod dotuje asi 12 miliardami ko­run.

16.6.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Milan Holakovský

„Nejsem jediný, koho zaujalo, jakým podivným způsobem se pan Gillar stal šéfem DPP," řekl předseda zastupitelů TOP 09 Václav Novotný.

Novotný kritizoval také to, že Gillar je předseda představenstva pověřený výkonem funkce generálního ředitele. „Je to absolutní kočkopes. Buď je řízena společnost představenstvem, nebo je řízena generálním ředitelem. Tady máme něco mezi tím a evidentně se jedná o obejití výběrového řízení," řekl Novotný.

Budoucnost DPP

Způsob jmenování kritizovala rovněž opoziční zastupitelka Marta Semelová (KSČM). „Považujeme to za bezprecedentní obejití výběrového řízení," řekla.

Zastupitel Marek Doležal (TOP 09) po vedení města požadoval jednání o budoucnosti DPP. „My tady neustále narážíme na to, že financování DPP je dlouhodobě neudržitelné, na tom jsme se shodli. Ale co bude dál, nikdo z nás neví," řekl. Doležal uvedl, že oblast dopravy spolkne z rozpočtu ročně asi 23 miliard korun, z toho zhruba polovina jde do DPP. „Máme podnik, který patří mezi světové špičky, ale nikde neuvidíte dotaci v takovéto výši," řekl Doležal.

Nestandardní situace

K požadavku o zařazení materiálu se přidala rovněž ODS. „Podporujeme jej, protože situace v DPP je podle nás nestandardní," řekl zastupitel a předseda pražské ODS Filip Humplík.

Gillar byl zvolen do funkce předsedy představenstva zhruba v polovině letošního května dozorčí radou podniku. Ta předtím z této funkce odvolala bývalého generálního ředitele Jaroslava Ďuriše. Gillar předtím působil na pozici ředitele divize rozvoje a strategie České pošty.

Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Praha jeho fungování dotuje více než 11 miliardami roč­ně.

Čtěte také: Šéfem pražského dopravního podniku se stal Martin Gillar 

Autor: ČTK

16.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volby v Praze.
12

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Specialisté na politickou komunikaci ocenili po čtvrtečních předvolebních debatách v České televizi (ČT) a na Nově především výkon šéfa Pirátů Ivana Bartoše, Babiš působil unaveně.

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení