VYBRAT REGION
Zavřít mapu

První dny požádaly o městskou kartu Opencard desítky Pražanů

PRAHA - O novou městskou čipovou kartu Opencard požádaly za první dva dny desítky Pražanů. Zatímco žadatelé projekt oceňují, někteří opoziční zastupitelé jsou k němu kritičtí. Například podle Jiřího Witzanyho (SNK ED) se město pouští do podnikatelské činnosti z peněz daňových poplatníků.

13.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Martin Divíšek

Prostřednictvím čipových karet budou moci Pražané využívat různé městské služby, ve zkušebním provozu budou ovšem možnosti jejího využití omezené. Magistrát do projektu zatím vložil 165 milionů korun, zavedení podobného systému v Liberci stálo 20 milionů. "Určitě se mi to zdá předražené," poznamenal k tomu Witzany. Celý projekt na něho působil "dost divně a podezřele". Witzany soudí, že nakonec bude muset mít kartu v podstatě každý Pražan, jinak nebude moci jezdit hromadnou dopravou.

Petra Kolínská (Strana zelených) vidí problém v nedostatečné ochraně osobních dat, karta podle ní narušuje soukromí. Navíc platit parkovné podle ní umí i mobilní telefon, což by bylo levnější řešení, protože ho má každý. To, že systém je v Praze výrazně dražší než Liberci, Kolínskou nepřekvapuje. Systémy v Liberci a v Praze se podle Tomáše Homoly (SNK ED) nedají vůbec srovnávat. "Je to objemově jiné," řekl. Podle Homoly je myšlenka čipových karet inovativní, chce ovšem počkat na vyhodnocení půlročního zkušebního provozu. Zdá se mu však příliš krátký.

Většina lidí, kteří dnes před polednem do Adrie přišli, chtěla kartu především kvůli návštěvám knihoven. "Bydlím v Praze, pracuji v Praze, navštěvuju knihovny, parkuji tu, a proto doufám, že kartu co nejvíc využiju," uvedl Petr Pavelka. Kartou Opencard budou moci lidé platit za parkování, v červnu začne sloužit jako čtenářský průkaz do městské knihovny a v červenci pro autorizovaný přístup na portál hlavního města. Postupem času by měla karta nahradit legitimace a kupony na pražskou integrovanou dopravu, měla by sloužit k úhradě jednotlivého jízdného i třeba vstupného do kulturních a sportovních zařízení a do památkových objektů a také k placení obecních poplatků.

13.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Obchod - Prodavačka v Antonínově pekařství 23 000 Kč Malé řemeslné pekařství v Praze, přijme pro svoje provozovny prodavače/prodavačky na HPP. Práce krátký/dlouhý týden, 5 týdnů dovolené, stravenky, strava na pracovišti zdarma. Gastronomie - Kuchaře přijme restaurace v P-9 40 000 Kč Velmi dobře zavedená restaurace v Praze 9, se zaměřením na italskou kuchyni - pizzerie, přijme kuchaře na pozici hlavní kuchař se zkušenostmi z oboru na hlavní prac. poměr. Nástup možný ihned nebo po dohodě, pracovní doba - směny krátký dlouhý týden nebo též po dohodě. Doprava a logistika - Vánoční kurýr pro firemní dárky 1 200 Kč Hledáme pracovníky s vlastním autem pro předvánoční rozvoz dárků po Praze. Odměna je dle počtu a typu zavezených dárků, cca 1.200 - 2.000 Kč za den. Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Učitel základní školy 26 020 Kč Učitelé na 2. stupni základních škol Učitelé informatiky pro 2. stupeň základní školy. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 26020 kč, mzda max. 32930 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: Mezi školami č.p. 2322/1, Kontakt: e-mail: reditel@fzsmeziskolami.cz, tel.: 251619150 (všední dny 8-15:30), , Požadovaná kvalifikace: VŠ vzdělání zaměřené na přípravu učitelů dle zákona č. 563/2004 Sb, v aktuálním znění. Druhý aprobační předmět - libovolný (český jazyk, angličtina, hudební výchova, fyzika). Ubytování mimopražským zajistíme., , Zaměstnanecké výhody: 8 týdnů dovolené + 12 dnů studijního volna, stravování ve školní jídelně za režijní cenu. Pracoviště: Fakultní zš pedagogické fakulty uk, Mezi školami, č.p. 2322, 158 00 Praha 58. Informace: Petr Vodsloň, +420 251 619 150,603 420 512.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Stržená trolej na Výtoni zkomplikovala tramvajovou dopravu v Praze.
AKTUALIZOVÁNO
6

Nákladní automobil strhl trolej na Výtoni. Tramvaje v Praze jezdily odklonem

Policie pátrá po třech zlodějkách z pražské restaurace.
6

Policie hledá zkušené „chmatačky“. V pražské restauraci vzaly hostovi peněženku

Nejdéle dojíždějí do práce Středočeši. Na cestě tráví i víc než dvě hodiny denně

/PROKLIKEJTE SI JEDNOTLIVÉ KRAJE/ Delší dobu tráví cestou do zaměstnání lidé z oborů, které nabízejí nadstandardní mzdy - třeba banky či právnické firmy.

Jak jsme žili v Československu. Tento týden na Chodově

Pražský deník připravuje unikátní cyklus Jak jsme žili v Československu. Každý týden zveřejňujeme historické zajímavosti a archivní snímky z jednotlivých pražských čtvrtí z let 1918 až 1992. Podíváme se, jak se za Československa žilo lidem, nahlédneme do kronik a archivů, necháme si vyprávět od místních obyvatel. V dalším díle, který vyjde v pátek 16. listopadu, se podíváme do Hloubětína!

Silničáři v Praze jsou připraveni na zimu. Někde funguje protinámrazový systém

/FOTOGALERIE/ I když to při pohledu na teploměr nevypadá, ve čtvrtek 1. listopadu začala pro silničáře další zimní sezona. Podle zákona skončí na konci března příštího roku. Technická správa komunikací hlavního města Prahy (TSK) v tomto týdnu představila, jakými prostředky bude s případnými rozmary počasí bojovat.

Letiště Václava Havla bojuje s hlukem. Chce omezit noční provoz letadel

Letiště Praha s ohledem na současný nárůst leteckého provozu v České republice i v Evropě zavede další preventivní opatření k udržení stavu noční hlukové zátěže v městských částech Prahy a obcích v bezprostředním okolí letiště, které jsou dotčené leteckým provozem. Cílem je snížit celkový počet nočních vzletů a přistání nad letištěm mezi desátou večerní a šestou hodinou ranní a více regulovat provoz ve zmíněném časovém pásmu, včetně zpožděných příletů a odletů z pásem navazujících.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT