Prostřednictvím čipových karet budou moci Pražané využívat různé městské služby, ve zkušebním provozu budou ovšem možnosti jejího využití omezené. Magistrát do projektu zatím vložil 165 milionů korun, zavedení podobného systému v Liberci stálo 20 milionů. "Určitě se mi to zdá předražené," poznamenal k tomu Witzany. Celý projekt na něho působil "dost divně a podezřele". Witzany soudí, že nakonec bude muset mít kartu v podstatě každý Pražan, jinak nebude moci jezdit hromadnou dopravou.

Petra Kolínská (Strana zelených) vidí problém v nedostatečné ochraně osobních dat, karta podle ní narušuje soukromí. Navíc platit parkovné podle ní umí i mobilní telefon, což by bylo levnější řešení, protože ho má každý. To, že systém je v Praze výrazně dražší než Liberci, Kolínskou nepřekvapuje. Systémy v Liberci a v Praze se podle Tomáše Homoly (SNK ED) nedají vůbec srovnávat. "Je to objemově jiné," řekl. Podle Homoly je myšlenka čipových karet inovativní, chce ovšem počkat na vyhodnocení půlročního zkušebního provozu. Zdá se mu však příliš krátký.

Většina lidí, kteří dnes před polednem do Adrie přišli, chtěla kartu především kvůli návštěvám knihoven. "Bydlím v Praze, pracuji v Praze, navštěvuju knihovny, parkuji tu, a proto doufám, že kartu co nejvíc využiju," uvedl Petr Pavelka. Kartou Opencard budou moci lidé platit za parkování, v červnu začne sloužit jako čtenářský průkaz do městské knihovny a v červenci pro autorizovaný přístup na portál hlavního města. Postupem času by měla karta nahradit legitimace a kupony na pražskou integrovanou dopravu, měla by sloužit k úhradě jednotlivého jízdného i třeba vstupného do kulturních a sportovních zařízení a do památkových objektů a také k placení obecních poplatků.