Podle mluvčího opencard Martina Opatrného je vydávání po technické stránce připraveno, je nutné pouze rozhodnout, za jakých podmínek bude možné kartu získat. Vydávání karet na jméno a karet bez zpracování osobních údajů za stejných podmínek Praze nařídil Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ).

„Nelze připustit, aby se třeba cena karty lišila v tom, že by za cenu sběru osobních údajů lidé měli kartu levnější,“ řekl už dříve předseda ÚOOÚ Igor Němec. Ty, u kterých lidé uvádějí osobní údaje, jsou vydávány zdarma. Za anonymní přenosnou kartu, kterou může sdílet více lidí, se platí 200 korun, je u nich také dražší jízdné v MHD. Úřad dal Praze už několik termínů, vždy se obě strany dohodly na jejich posunutí.

Karta, u které se nebudou v systému uchovávat osobní údaje, bude podle Opatrného vypadat podobně jako ta osobní. Bude na ní fotka a jméno držitele. „Pokud ale držitel kartu ztratí, nebude možné na novou přehrát kupon na MHD tak, jak je to běžné u osobních karet,“ konstatoval Opatrný.

Haguess je stále majitelem licencí, které si město musí kupovat

Praha od letošního února převzala správu projektu od hlavního dodavatele, firmy Haguess. Podle primátora ale několik měsíců trvalo, než začal systém fungovat na magistrátních počítačích. „Už jsme na Haguessu méně závislí,“ konstatoval primátor. Haguess je ale stále majitelem licencí, které si město musí kupovat.

Hlavní město také uvažuje o novém rozvoji projektu. Už v minulosti se mluvilo například o propojení s bankou. Kartou by pak bylo možné platit například lístky do divadla. Podle primátora mají banky a jiné soukromé společnosti o vstup do projektu stále zájem a byly by ochotny se na projektu i finančně podílet.

Kartu opencard má zhruba 950 tisíc lidí, slouží především jako tramvajenka a průkazka do knihovny. Je možné na ni také získat slevy. Projekt především v počátku provázely problémy a nevýhodné smlouvy. Protikorupční policie na konci srpna obvinila pět úředníků z pražského magistrátu, všichni čelí obvinění z porušování povinnosti při správě cizího majetku.

Čtěte také: Na opencard musí přejít i pracovníci dopravního podniku