Jakou variantu pokračování vnitřního okruhu, respektive tunelu Blanka preferujete? Má vést po povrchu, či tunely?

V žádném případě projekt Blanka II. neexistuje. Existuje projekt Vlasta, což je dokončení Městského okruhu. Součástí tohoto projektu je několik tunelů, ale žádný z nich není rozsahu, jako byla Blanka. Na toto řešení máme EIA  (posouzení vlivu na životní prostředí). Tohoto projektu se tedy držím a nehodlám z něj uhnout. Odmítám ze Severovýchodní části Prahy vytvořit nový Spořilov. Představa, že nechám 100 tisíc aut denně po povrchu a to bez nákladních je pro mě nemožná. Nechápu snahu Starostů a Zelených zničit projekt, který má platná povolení. Je třeba ale podotknout, že městský okruh bude plně funkční pouze s okruhem Pražským.

Jak vyřešíte tíživou dopravní situaci v Praze 6 po otevření tunelu Blanka?

Přestože se díky častým prohlášením starosty Prahy 6 může situace na Vítězném náměstí zdát jako tíživá, je ve skutečnosti, podle čísel změřených situace dopravy, situace po otevření Blanky lepší. Dopravní intenzita na ulici Jugoslávských partyzánů je nižší, stejně jako se nám netvoří zácpy na vjezdu z Evropské či z Československé armády na Vítězné náměstí. Daleko více mne trápí osud Břevnova, díky Patočkově ulici, jelikož tato ulice nejvíce na Praze 6 odnesla otevření Blanky. Vliv této komunikace i přes Blanku nebyl pozitivní, a proto je třeba přesvědčit zástupce hnutí STAN na Suchdole, aby si Břevnov nebrali jako rukojmí a umožnili dostavět Pražský okruh v této části Prahy.

Je stále a pořadu dne obchvat Vítězného náměstí?

Projekt propojení Evropské a Svatovítské je stále aktuální, nicméně bývalého vedení Prahy 6 (TOP 09 a Zelených) nechalo propadnout veškerá povolení, a proto musíme připravit nová razítka pro tento projekt. Nicméně. Nejsem přítelem vybudování komunikace dva plus dva pruhy, ale pouze dvoupruhé komunikace, která umožní jednoduchý objezd Vítězného náměstí. Chtěl bych zde poděkovat ministru obrany Stropnickému, že jak v tomto projektu, tak i ve vybudování tramvaje na sídliště dědina za ministerstvo obrany s Prahou maximálně spolupracuje.

Jakou variantu vedení Pražského okruhu budete z pozice poslance prosazovat? Má vést okruh přes Suchdol?

V tuto chvíli lze konstatovat, že neexistuje jiná varianta než všeobecné známá varianta Pražského okruhu, která od pražského letiště povede k Suchdolu, kde bude okruh zahlouben a tím nebude obtěžovat Suchdolské. Následně bude přemostěna Vltava. Nyní probíhá prověřovací studie mostu. A dále povede trasa, dle návrhu ŘSD, jak je zveřejněn. Invariantnost tohoto řešení potvrdili, jak nezávislí odborníci, tak studie ČVUT.

Jak co nejrychleji vyřešit humanizaci magistrály? Jste pro její zahloubení v oblasti Muzea, případně Pankráce?

Slovo humanizace je velmi zprofanované. Spíše je třeba se bavit o vytvoření městského bulváru, kde se spolu setkávají automobily, pěší i cyklisté. Na takovém bulváru musí mít své místo zeleň, musí tam být lavičky a zároveň i služby. Zároveň tato komunikace vždy musí plnit dopravní úlohu. Podle všech analýz již méně než deset procent řidičů na magistrále využívá tuto komunikaci jako spojku mezi brněnskou dálnicí a dálnicí na Teplice. V případě zahloubení magistrály v oblasti Muzea jsem jednoznačně pro, nicméně očekávám na tuto investici příspěvek státu. V případě Třídy 5. května jsou připraveny dva projekty, které ale nejprve projednám se starostou Prahy 4.

Jak chcete řešit problematické spojení na letiště? Jste pro variantu rychlodráhy, nebo prodloužení metra?

V tuto chvíli je třeba si uvědomit, že toto spojení je důležité, ale není to největší dopravní priorita Prahy. V rámci pražské MHD přepravíme ročně přes miliardu lidí. Zatímco letiště osciluje v desítkách milionu lidí. Důležité je vyřešit propojení mezi Prahou a Kladnem tak, aby maximum lidí se z kladenské oblasti dostalo za prací či kulturou do Prahy. Samozřejmě i letiště je pro nás důležité. V tuto chvíli však nevěřím ministerstvu dopravy pod vedením pana Ťoka, že je schopen tento projekt vyřešit, a proto dávám na stůl alternativní variantu prodloužení metra A, ze stanice Nemocnice Motol na Letiště. V příštích měsících musíme prověřit výhodnost této varianty. Nicméně již při budování stanice Motol byla stavebně připravena předpříprava pro pokračování metra. Musíme tedy najít způsob, jak rychle dostat Kladeňáky do Prahy, tak způsob, jak dostat rychlé propojení dopravy na letiště. Zásadnější však je vybudovat Pražský okruh, Městský okruh a metro D.

Kdy vstoupí v platnost zákaz vjezdu kamionů do Prahy? Případně co tomu brání?

V pátek mi byl předán projekt zákazu vjezdu nákladních aut nad 12 metrů do Prahy, tento týden bude projekt připomínkován, a pak předán silničně-správnímu odboru. Po zpracování projektu tomu může zabránit již jen ministr Ťok. Ostatně, on mi poslal minulý týden návrh smlouvy financování opravy zásadních pražských komunikací ze státního rozpočtu, (půjde asi 120 milionů) kde mi napsal, že v případě zákazu kamionů v Praze, budeme muset tuto dotaci vrátit. Je to nehorázné chování a zneužití pozice ministra vůči Praze.

Jak chcete z pozice poslance řešit sdílenou ekonomiku, konkrétně Uber?

Uber není sdílená ekonomika. Je to klasické podnikání. Nyní s vládním zmocněncem pro digitalizaci, budeme posuzovat možnost aplikace estonského modelu, kde vedle sebe funguje podle nového zákona, jak klasická taxislužba, tak i služby jako Uber za jasně daných podmínek.

Kdy pustíte autobusy MHD do tunelu Blanka a dalších pražských tunelů?

Jak se např. ukázalo dnes, uživatelé pražských tunelů jsou nevyzpytatelní. Např. dnes začalo hořet auto ve Strahovském tunelu a zácpa byla až od Barrandovského mostu na několik desítek minut. Nicméně s Prahou 5 jsem se dohodl, že ještě letos spustíme autobusovou linku z Anděla na Břevnov a nejlépe dále na Petřiny, tak abychom nabídli lidem z Prahy 6 rychlou cestu za službami na Anděl a zároveň tím otestovali, jaký bude případný dopad zpoždění.

Pane Dolínku, stáváte se čím dál výraznější tváří ČSSD. Neuvažujete o kandidatuře na předsedu strany?

Myslím si, že funkce místopředsedy ČSSD je natolik významná, že mne zavazuje k tomu, abych v příštích měsících prokázal přínos pro ČSSD a naše podporovatele.

Na co se Pražané ptali náměstka Petra Dolínka? 
Petr:
 Dobrý den, trvají stále dohady v pražské koalici ohledně pokračovaní blanky, podařilo se už trojkoalici rozmluvit ten nesmysl (alternativní trasu po stávajících komunikacích) se kterým dotčené městské části nikdy nebudou souhlasit ?

P.D: Rada Hlavního města mi uložila, abych tisk, kterým se řeší výběrové řízení na projektanty pokračování MO, předložil do Zastupitelstva v listopadu. To také udělám, jsem přesvědčen, že bude schválen a celý projekt se začne hýbat už rychle kupředu. ČSSD jednoznačně podporuje variantu, na kterou Praha má platnou studii EIA, tedy převážně hloubenou variantu. Městský okruh je třeba dokončit v nejkratším možném termínu.

Jindra ZahradníkováDobrý den, bydlím na Jarově na Spojovací, okna mám nějakých 5 metrů nad velmi frekventovanou ulicí, všechnu špínu ze silnice máme v bytě, hluk neskutečný. Když prší, není slyšet vlastního slova, natož např. televizi. Zajímalo by mě, kdy se v této lokalitě konečně začne stavět městský okruh tunelem, aby doprava pod našimi okny nebyla tak intenzivní. Kdo za to může, že se ještě nestaví a co proti tomu hodláte dělat? Děkuji za odpověď a především za co nejrychlejší řešení? 

P.D: V listopadu schválí pražské zastupitelstvo vypsání výběrového řízení na projektanty. Potom už se projekt rozjede. I kvůli lidem na Spojovací jsem jednoznačným odpůrcem tzv. Duálu. Pokračování MO musí vést převážně tunely, aby opravdu fungovalo.

Marta F.:  Dobry den pane Dolinku. Ja bych se chtela zeptat jak to jako myslite s tim priplatkem k platu? Kdo vsechno by na to dosahl? Me se to docela libi, protoze jsem ve statni sprave a fakt mate pravdu ze my si tady proste nemuzem dovolit ani probnajmout byt. Diky!

P.D: Můj návrh počítá s tím, že by příplatek byl určen všem zaměstnancům, jejichž platy určují tzv. tabulky. Jedná se o celou řadu profesí. Pokud pracujete ve státní správě, tak mám pro vás dobrou zprávu. Rozhodně se na vás příplatek vztahovat bude. Zasloužíte si ho. Pevně věřím, že dostaneme ve volbách od voličů dostatečnou sílu, abychom ho mohli prosadit.

Stanislav Š.: Zdravím, chtěl bych se zeptat na stav Radlické radialy. Kdy by mohla začít fungovat? A druhá otázka: jak chce Praha řešit problém neobsazených budov, které byly v 90. letech rekolaudovány na kancelářské budovy, nikdy se jimi nestaly a nyní je kvůli změněným stavebním pravidlům snad prozatím nejde rekolaudovat na bytové domy? 
Díky moc

P.D: Radlická radiála je z velkých infrastrukturních staveb nejblíže realizaci. Už jsme požádali o územní rozhodnutí. Pokud se nestane nic mimořádného, tak bychom se fungující radiály měli dočkat už ve velmi dohledné době. Pokud jde o prázdné budovy, těch je nejen v Praze opravdu dost. Určitě stojí za to udělat vše proto, aby v nich mohly vzniknout byty.

Lucie Poláková: Pane Dolinku, jste zenaty? A mate deti?

P.D: Ano, jsem šťastně ženatý a s manželkou vychováváme dceru a syna.

Jana: Dobrý den, stále více lidí se dostáva do situace, kdy nemohou splácet své dluhy. Penále a podobně jsou pak opravdu likvidační a lidé nemají šanci se z této situace dostat. Jak toto budete řešit? Přece není možné, aby doplatili třeba jen na jednu nerozvážnost a celý život pak žili o chlebu a vodě. Děkuji.

P.D: Lidí, kteří se ocitli v dluhové pasti, ze které se sami nedokáží dostat, jsou už dnes statisíce. Jen v Praze jde o zhruba 80 tisíc lidí. To už opravdu není selhání jednotlivců, ale systémový problém. Tito lidé totiž neumějí situaci čelit jinak, než že utíkají do šedé zóny. Pracují načerno, nepřiznávají příjmy, neplatí daně ani odvody. Trpí tak i veřejné rozpočty. Proto navrhujeme, že stát nabídne věřitelům odkup pohledávek za předem stanovenou částku. Tu pak bude vymáhat po dlužnících. Půjde ale o peníze jen v takové výši, kterou budou schopni splatit. Ta částka bude velmi rozumná, maximálně 20 tisíc korun.

Petra Č.: Dobrý den, pane Dolínku, četla jsem vaši výzvu dalším kandidátům, kde je vyzýváte k vyjádření, zda také podporují to, aby se co nejrychleji dostavěl Pražský okruh. Máte od nich nějakou reakci? Já si myslím, že Praha okruh nutně potřebuje a mělo by se za něj bojovat. Děkuji za odpověď.

P.D: Zatím mám reakce spíše neformální, ale vesměs kladné. Troufám si říci, že se mi za necelé tři roky v pozici pražského radního pro dopravu podařilo sjednotit pražské politiky v tom, že zde není zásadnější odpůrce okruhu. Až tedy na některé starosty, kteří by si měli sáhnout hluboko do svědomí, protože sledují jen své zájmy a kašlou na to, že na okruh  čeká doslova celá Praha.

Záznam online rozhovoru je zde.