V loňském roce navštívilo Českou republiku téměř 6,5 milionů zahraničních turistů. Více než polovina z nich přitom zamířila do Prahy. Česká metropole se tak řadí již na šesté místo oblíbenosti v Evropě hned za Londýnem, Paříží, Římem, Madridem a Berlínem. Zároveň je ale metropole proslulá jako město levného piva, zábavy a prostitutek. Zajímalo nás, co na to člen prezidia a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.

Do Prahy jezdí tisíce Angličanů za jedním účelem: užít si. Čím je to podle vás způsobeno?

Praha má image města alkoholu a levných dívek hlavně kvůli české legislativě. Na Václaváku, Ve Smečkách, v Krakovské ulici nebo Melantrichově všude svítí nápisy nočních podniků. To, že jsme se stali pro Evropany centrem sexu, ale mají na svědomí hlavně politici, kteří neutěšenou situaci neřeší. Třeba ve Vídni, kde je skoro stejně draho jako v Praze, nic podobného neexistuje.

Je britská klientela něčím specifická?

Do prahy jezdí majetní turisté, které zajímají památky, a pak ti, co si tu dělají rozlučky a cestují sem kvůli levnému alkoholu, dívkám a podobně. Britové jsou ale na prvním místě mezi cizinci ubytovanými v pětihvězdičkových hotelích.

Takže se jim v Praze líbí?

Ano, ale jsou na ústupu. Loni klesl počet britských turistů o 13,6 procenta. To je největší úbytek ze všech národností. Angličané se totiž začínají přesouvat do pobaltských republik, kde jsou památky a alkohol a ženy stojí ještě daleko méně než u nás.