„Pražané budou i nadále rukojmí často špatných rozhodnutí magistrátu!“ postěžoval si ve facebookovém příspěvku Tomáš Portlík, předseda pražské organizace občanských demokratů a zároveň místostarosta Prahy 9. „O konstruktivním jednání některých koaličních politiků si můžeme nechat jenom zdát. Obstrukce, naschvály. Tak vypadá současné vedení pražského magistrátu,“ dodal opoziční zastupitel prostřednictvím twitterového účtu.

Podle Portlíkova návrhu v současné době vznikají kvůli dopravním uzavírkám bez koordinace s městskými částmi v ulicích metropole často nebezpečné situace a chaos, které mají vliv na kvalitu života rezidentů. Pražská ODS proto chtěla prosadit, aby se vedení radnic dozvídalo o rekonstrukcích včas a v případě nesouhlasu či připomínek celou věc projednal magistrát znovu. „Úředníci často rozhodují od stolu o místech, kde ani nebyli,“ vysvětluje Portlík.

Pro návrh však hlasovalo pouze 25 zastupitelů – včetně Jiřího Pospíšila (TOP 09), Hany Kordové Marvanové (STAN) a Jana Wolfa (KDU-ČSL) reprezentujících koaliční Spojené síly. Zbytek (29) se zdržel – to se týkalo kompletně i zastupitelského klubu Prahy sobě, kde je i primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

Portlík: Komunální politik bez názoru je tragédie

„Komunální politik bez názoru je pro řízení města tragédie. Tak hlavně, že spolupráci s městskými částmi a koordinaci mají všichni v programu…,“ povzdechl si lídr krajské organizace ODS. 

Je pravdou, že v programovém prohlášení koalice pod vedením Zdeňka Hřiba (Piráti) stojí: „Zkoordinujeme uzavírky silnic a veřejných prostranství tak, aby co nejméně obtěžovaly občany. Městské firmy a instituce donutíme spolupracovat. Nedopustíme nepromyšlené uzavírky.“ Předchozí vedení metropole v čele s Adrianou Krnáčovou (ANO) si právě kvůli nekoordinovaným opravám silnic a následným dopravním kolapsům vysloužilo silnou kritiku.

Přes léto však velmi hlasitě zněly stížnosti obyvatel Žižkova a okolí. V době probíhající rekonstrukce Koněvovy ulice a prodloužení uzavírky Malešické zahájil magistrát práce ještě v ulici Jana Želivského. Ondřej Rut (Zelení), místostarosta Prahy 3, přitom v tomto týdnu informoval občany, že se chystá další výměna povrchu Jana Želivského za „tichý asfalt“, tentokrát v úseku Ohrada – Olšanská.

Žižkovský radní pro dopravu napsal, že magistrát k tomuto kroku přistoupil „z důvodů urgence místních obyvatel na odstraňování hlukové zátěže“. Podle informací Pražského deníku však limity jsou na této frekventované komunikaci překračovány dlouhodobě a hlavnímu městu hrozí od hygienické stanice pokuta. Výjimka vypršela už v roce 2017. Před pár lety přitom v Želivského ulici probíhala rekonstrukce povrchu, teď se silnice rozkope znovu. Někteří místní proto volají po instalaci radaru, který by situaci s hlukem mohl zlepšit. Většina řidičů totiž značky stanovující maximální povolenou rychlost nerespektuje. Požadavek Prahy 3 však byl údajně Scheinherrem smeten ze stolu.