VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Odboráře dopravních podniků čekají tvrdá vyjednávání o mzdách

PRAHA - Odboráři největší společnosti v Praze s více než dvanácti tisíci zaměstnanci očekávají horký podzim. Do dvou týdnů se totiž rozjedou v Dopravním podniku hlavního města Prahy (DP) naplno vyjednávání o kolektivní smlouvě na příští rok. Odboráři při nich chtějí dosáhnout postupného sbližovaní platů mezi strojvedoucími a zároveň celkový růst mezd nad úroveň inflace.

22.10.2007
SDÍLEJ:

Pracovníci DP chtějí zvýšit mzdy.Foto: Ivan Babej

V případě nespokojenosti zatím nechtějí hovořit o stávce, podpůrné akce na podporu svých požadavků však v takovém případě připouštějí. Pražané by tak kupříkladu mohli zažít demonstraci dopraváků. „Přes určité věci prostě letos vlak nepojede. Jednání jsou o kompromisu, ale letos budeme určitě důsledněji trvat na svých požadavcích,“ vzkázal vedení DP jeden z odborových předáků Jiří Obitko.

V roce 2006odboráři vyjednali všem zaměstnancům plošný nárůst platů o 2,99 procenta. „Letos pod tuto hranici nepůjdeme, spíše budeme chtít víc,“ pokračoval Obitko. Už dříve zástupci zaměstnanců naznačili, že jejich požadavek bude mezi pěti až deseti procenty. Odůvodňují ho hlavně tím, že kvůli plánovanému masivnímu propouštění budou na zbylé zaměstnance kladeny vyšší nároky. Odboráři navíc mají signály, že jim chce zaměstnavatel sáhnout na benefity, které si už dříve dohodli nad rámec zákoníku práce. „Pokud to udělá, tak se tisícům lidí sníží platy, protože oceňování jejich pozic je na těchto benefitech závislé. To je velmi demotivující,“ dodal Obitko.

Při jednáních chtějí dosáhnout také toho, aby se začal snižovat rozdíl mezi platy strojvedoucích a řidičů autobusů a tramvají. Ti dostávají kolem dvaceti čtyř tisíc korun měsíčně, zatímco jejich kolegové z metra přibližně o čtyři tisíce korun měsíčně více. „To není fér, vzhledem k dnešním nárokům důvody pro rozdílné ocenění nevidíme,“ uvedl autobusový odborář Jiří Čada.

Návrh smlouvy

Startovní pozici ztěžuje odborářům skutečnost, že jejich dvě největší skupiny nejsou schopny se mezi sebou dohodnout na přesném návrhu kolektivní smlouvy. Dopravní podnik není zatím ohledně připravovaného kolektivního vyjednávání příliš sdílný. „Do dvou týdnů předložíme návrh smlouvy, ale do té doby odmítáme podporovat spekulace,“ sdělil Deníku ředitel DP Martin Dvořák.

22.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ke zbytkům trojské lávky dorazily dva vyprošťovací tanky hasičů.
AKTUALIZOVÁNO
2

Zbytky Trojské lávky vyzvedávaly z vody vyprošťovací tanky

Videosouhrn Deníku – středa 13. prosince 2017

Videosouhrn SPECIÁL: Česko zpívalo koledy. Podívejte se

Příčinou pádu trojské lávky nejspíš byla systémová konstrukční chyba

Kvůli předběžnému závěru vyšetřování zavírá lávku stejné konstrukce i Nymburk. Chybějící spojení břehů mezi Trojou a Císařským ostrovem vyřeší přívoz nejspíš ještě před Vánocemi. 

EXKLUZIVNĚ

O osudu fotbalového Ďolíčku nejspíš rozhodne už zítřejší zastupitelstvo

Zastupitelé budou hlasovat o změně usnesení, která má odblokovat odkup areálu stadionu od realitní společnosti. Pokud by změna hlasováním neprošla, fotbal by na legendárním místě skončil nejspíš po konci ligové sezony. Návrh na změnu kupní smlouvy provázejí pochybnosti.

Magistrát podal trestní oznámení kvůli zřícené lávce v Troji

Kauza zřícené lávky v Troji má další pokračování. Praha zastoupená ředitelkou magistrátu Martinou Děvěrovou podala trestní oznámení na neznámého pachatele s podezřením, že by mohlo jít o trestný čin z nedbalosti. 

Jako devět Václaváků: U Prahy vznikne obří komerční zóna

U dálnice D1, ve směru na Brno, má v budoucnosti vzniknout území pro nové obchody a hypermarket o velikosti 39 hektarů. Jen pro představu. Na území by se vešlo necelých devět Václavských náměstí. V úterý o tom informoval server E15.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT