Závažný technický problém má tak pět pražských tramvajových tratí mladších dvou let od poslední rekonstrukce, tvrdí OSPEA. Vyjádření dopravního podniku ČTK shání.
Podle předsedy sdružení Vratislava Fiegela před křižovatkou Milady Horákové a ulicí Badeniho se posunula kolejová konstrukce a v daném místě musela být snížena rychlost tramvají do deseti kilometrů za hodinu. V ulici Generála Šišky se v nájezdovém oblouku na tramvajový most zbortila geometrické poloha koleje a v místě musela být snížena rychlost do 20 km/h.
OSPEA již v minulém týdnu kritizovala stav tramvajových kolejí v Plzeňské ulici. Proti tomu se ohradil pražský Dopravní podnik hlavního města, podle kterého tamní opotřebení kolejnic odpovídá jiným místům tramvajové sítě a je v souladu se všemi předpisy a normami. Podle Fiegela je ale svršek kolejnic ojetý tak, že hrozí i vykolejení tramvají. Sdružení si kvůli stavu trati nechalo vypracovat šetření, které prý špatný stav kolejí potvrdilo.
Zhotovitel tramvajové trati, společnost Eurovia CS, se k šetření zadanému odborovým sdružením již dříve odmítl vyjádřit. Podle mluvčí Petry Kučerové se k této věci společnost vyjádří ve chvíli, kdy informaci o údajném havarijním stavu obdrží od investora.
Přehled problémových tramvajových tratí v Praze:
Trať | Otevření trati | Technický problém |
ulice Milady Horákové Hradčanská - Špejchar |
31. srpna 2010 | boční posun kolejové konstrukce, rychlost jízdy tramvajových vlaků omezena do 10 km/h |
ulice Generála Šišky Nádraží Modřany - Čechova čtvrť |
19. října 2011 | zborcení geometrické polohy oblouku, rychlost jízdy tramvajových vlaků omezena do 20 km/h |
ulice Plzeňská Motol - Krematorium Motol |
17. září 2010 | nestandardní progrese bočního opotřebení hlavy kolejnice |
Rašínovo nábřeží Výtoň - Palackého náměstí |
14. února 2012 | bočně i výškově zvlněné kolejnice v důsledku stavebních prací prováděných v extrémních mrazech |
ulice Spořilovská Teplárna Michle - Spořilov |
15. listopadu 2011 | kolize protijedoucích tramvajových vlaků, omezeno potkávání protijedoucích tramvajových vlaků |
Pramen: OSPEA