„Měření Hlávkova mostu jsme plánovali, ale vzhledem k situaci s trojskou lávkou jsme je urychlili," uvedla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. TSK původně na Hlávkově mostě plánovala větší sérii měření, urychlila ale měření statické. Na mostě stály dvě tramvaje a nákladní auto. Čidlo pod mostem snímalo pohyb desek, spojující obě mostní stavby. Kvůli měření zde nejezdily tramvaje a pro automobilovou dopravu byly uzavřeny levé jízdní pruhy v obou směrech. Částečná uzavírka trvala do nedělních 15 hodin.

Měření poslouží k dokumentaci

K původní stavbě Hlávkova mostu z roku 1910 přibyla v 60. letech nová dostavba, která byla nutná kvůli rostoucí dopravě na magistrále. "Protože každý most má jiné parametry a jinak se chová, tak mezi ně byla vložena takzvaná přechodová deska. Jejich deformace je potřeba zkontrolovat kvůli degradaci materiálu," uvedl Ludvík Hegrlík z firmy Inset, která most měří.

TSK má poslední zkoušky z loňského roku a překvapivé výsledky nečeká. Letošní měření poslouží pro přípravu projektové dokumentace pro opravu soumostí a přípravu stavebního povolení. Opravu pak musí ještě schválit památkáři, protože mosty jsou památkově chráněné.