„Určitě se budeme snažit vylepšit všechny vztahy. Připravujeme novou legislativu a také nové smlouvy mezi pražským dopravním podnikem a magistrátem. Vyřešit by se mělo například to, jak se vyčíslí provozní dotace. Tedy způsob financování najetých vozokilometrů a podobně,“ prohlásil generální ředitel dopravního podniku (DP) Martin Dvořák.

Nechtějí odkrýt karty

Důležitou otázkou je také dofinancování DP, kterému letos v rozpočtu na provozní dotaci chybí stovky milionů korun, a také proto před časem hrozila dokonce stávka odborářů. Ti se totiž mimo jiné obávali o své platy.

„Magistrát i dopravní podnik má k dispozici výpočty, které naznačují, jak by měla být společnost dofinancována. Je zde hned několik možností. Ty samozřejmě nechceme prozradit, protože bychom vyložili naše karty ještě před začátkem všech jednání,“ řekl předseda Odborového svazu pražských dopraváků Petr Pulec.

Připustil, že po jednání zástupci odborářů odcházeli s chladnější hlavou.

„Jednou z nutných věcí je, abychom si vyjasnili, jak se budou hradit najeté vozokilometry. Myslím, že se shodneme, že by to mělo být vždy po dohodě s Ropidem, který organizuje pražskou integrovanou dopravu. Ten by měl městu předat přesné číslo najetých vozokilometrů, na něž bude požadovat provozní dotaci. Pak se nemůže stát, abychom v půlce roku plakali, že už nejsou peníze na další provoz. Pokud by se to stalo, byl by to náš problém,“ konstatoval Pulec.

Do 3. prosince musí být hotovo

Termínem, do kdy by mělo být vše jasné, je 3. prosinec. V tu dobu by měly být uzavřené všechny smlouvy na následující rok.

„Pokud tomu tak nebude, nastane situace, kdy by město muselo vyhlásit soutěž o každou jednotlivou linku. Tak to vyplývá ze směrnic Evropské unie,“ doplnil Pulec s tím, že by to mohlo způsobit vážné potíže.

Pracovní skupina by se měla scházet přibližně každých 14 dní, takže by měli mít její členové dost času na to, aby se dohodli.