Partnerská firma bude tuto službu zajišťovat po dobu čtyř let od jejího zprovoznění. Dopravní podnik jí bude platit provizi ve výši 1,99 procenta z ceny jízdného. Podle podniku půjde o jeho nejlevnější prodejní kanál jízdného.

„Je to trend dnešní doby a my rádi vyhovíme potřebám našich pasažérů, pro které to bude jednoznačně znamenat zvýšení komfortu a kvality poskytovaných služeb,“ uvedl šéf dopravního podniku Martin Gillar.

Dopravce plánuje, že bezkontaktní platby budou možné u prostředních dveří. U tramvají 14T budou zařízení na platby dvě, protože tyto tramvaje nemají vstup v prostředním článku.

Papírové jízdenky budou i nadále

Nový prodejní kanál ovšem neznamená konec papírových jízdenek, tak jako se tomu stalo v Ostravě, pražské terminály nepřestanou vydávat papírové jízdenky.

V metropoli přitom nejde o úplnou novinku. Pilotní projekt na nákup jednorázových jízdenek prostřednictvím bezkontaktních plateb v tramvajích byl zahájen už v dubnu 2016, kdy byly osazeny terminály první dvě tramvaje na lince 22. Od srpna 2016 byl pilotní projekt rozšířen o celou linku 18.

V současné době je možné platit jízdné bezkontaktní platební kartou i na autobusové lince 119 a na lince AE. Pro metro se o tomto způsobu placení neuvažuje.