V sociologickém šetření, které si radnice rovněž nechala zpracovat, zóny odmítlo téměř 42 procent dotázaných.

Problém zavedení zón projednali i radní městské části. „Byla to velmi živá diskuze. Nakonec však radní zavedení systému placeného stání neodsouhlasili," uvedla místostarostka Ilona Picková (SZ).

Radnice začala uvažovat o zřízení zón kvůli jejich letošnímu plánovanému rozšíření na Prahu 8 a 9. „Hrozí, že se auta, která dosud parkují u tamních stanic metra, přesunou k nám. Jak všichni víme, už nyní má Praha 14 velký problém s nedostatkem parkovacích míst," uvedla.

Zlevnění parkování v podzemních garážích

Dotázaní v průzkumu rovněž měli také uvést, co by podle jejich názoru zlepšilo parkování v městské části. Nejčastěji uvedli, že by problém mohlo vyřešit například zlevnění parkování v podzemních garážích nebo vybudování nového parkoviště P+R pro přespolní řidiče. Někteří navrhli také přistavět parkovací domy u stanic metra.

Praha 14 je na severovýchodním okraji Prahy. Zahrnuje původní historické obce Kyje, Hloubětín a Hostavice, a dále sídliště Černý Most I a II. Správní obvod Praha 14 zahrnuje také městskou část Dolní Počernice.

Systém parkovacích zón v hlavním městě funguje od roku 1997, kdy se poprvé objevil v Praze 1. Poté se rozšířil také do druhé, třetí a sedmé městské části. Od letošního dubna pak má začít postupně platit také v Praze 4, 5, 6, 8 a 9. Nově by se měla zvýšit cena roční karty ze 700 na 1200 korun.

Čtěte také: TSK začala rozmisťovat v Praze 5 a 6 značky pro modré zóny