Během hodiny se dostal přes Újezd, Smetanovo náměstí, Klárov a Pohořelec až na Hradčanské náměstí, odkud se autobusy rozjely do garáží. Návštěvníci akce měli možnost si všechny exponáty vyfotografovat na Václavském náměstí, kde byly zaparkovány od devíti hodin ráno.

„Městská hromadná doprava v Praze patří k nejlepším a nejkvalitnějším na světě a já jsem rád, že díky akcím tohoto typu mohou Pražané i návštěvníci našeho hlavního města nahlédnout do její bohaté historie," poznamenal k průvodu náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

„Autobusy zaujímaly v pražské hromadné dopravě vždy významné místo. Vypravením průvodu jsme dali možnost všem Pražanům jejich 90. výročí oslavit společně s námi a vzdát hold všem autobusákům, kteří v Praze a jejím okolí přepraví denně sta tisíce cestujících," dodal generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.

V průvodu se představily legendy pražské autobusové dopravy jako Škoda 706 RO, Karosa B731, Ikarus 280, ale i nové modely, se kterými se obyvatelé a návštěvníci Prahy setkávají při každodenním cestování.

Poprvé za šedesát let

Jako součást oslav DPP zájemcům z řad veřejnosti zpřístupnily také garáž Vršovice. Poprvé ve své šedesátileté historii se návštěvníkům otevřela už v sobotu. V rámci této akce se mohli návštěvníci podívat do zázemí různých pracovišť jako například haly denního ošetření, údržbové montážní haly, motorárny a podobně.

Zvenku i zevnitř si prohlédli současné autobusy včetně kabiny řidiče. V tento den se také veřejnost rozloučila s autobusem Karosa B741, se kterým se mohla naposledy svézt na jeho pravidelné lince 213.

Praha začala s autobusy experimentovat již na začátku 20. století. První autobusy jezdily v roce 1908 z Malostranského náměstí na Pohořelec. Vzhledem k velkému stoupání zde ale autobusová doprava neuspěla. Znovu se k autobusům Praha vrátila až v roce 1925, konkrétně 21. června začaly autobusy jezdit na první pravidelné lince z Čechova náměstí do Záběhlic.

Z historie pražské autobusové dopravy

7. března 1908 - zahájení experimentálního provozu na lince Malostranské náměstí Pohořelec autobusem, prodloužené později přes Karlův most na Křižovnické náměstí.

17. listopadu 1909 - zrušení linky.

21. června 1925 - zahájení provozu první pravidelné autobusové lince Čechovo náměstí Záběhlice.

1927 - malá kapacita zvyšována používáním autobusových vleků.

1932 - autobusy jsou prvním prostředkem, který zajišťuje městskou hromadnou dopravu i v noci.

1935 - první autobusy s dieselovým motorem.

1948 - v provozu 15 autobusových linek.

1951 - DPP zakoupil prvních 15 autobusů Škoda 706 RO s bezkapotovým provedemím karoserie (trambus).

říjen 1965 - první třídveřové autobusy zcela nové konstrukce Karosa ŠM-11.

16. ledna 1978 - začaly jezdit kloubové autobusy Ikarus pomáhaly s dopravou do nových sídlišť.

1981 - DPP začíná nakupovat autobusy Karosa.

7. listopadu 1994 - zahájen provoz prvního nízkopodlažního autobusu.

20. října 1995 - první nízkopodlažní autobus Karosa-Renault City Bus.

18. dubna 2003 - první linka provozovaná malými nízkopodlažními autobusy - takzvané midibusy.

2014 - DPP provozuje 148 autobusových linek (z toho 15 nočních) o celkové délce 1 685,85 kilometru.