Pro cestující to od sobotního dne znamená, že musí nastupovat do vlaků na nově vybudovaných provizorních nástupištích, ke kterým byl vytvořen nový přístup po provizorním schodišti západně od původního vstupu. „Zde se také nachází dočasné přístřešky, lavičky, pokladna Českých drah i jízdenkové automaty Pražské integrované dopravy (PID) a Arriva – vlaky,“ uvedl pražský organizátor veřejné dopravy Ropid na svém facebookovém profilu.

Správa železnic chystá na místě novou, bezbariérově přístupnou výpravní budovu. „Z původní budovy zachováme označení nástupišť i historické nápisy připomínající tehdejší vlastníky společné stykové železniční stanice. Po dokončení stavby nápisy umístíme do nové výpravní budovy nebo podchodu jako historický artefakt,“ uvedla Správa železnic.

Nová zastávka

Ve Vysočanech stojí výpravní budova historicky uprostřed mezi dvěma původními tratěmi. Projekt počítá se změnou konfigurace kolejiště, celkem zde vzniknou dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště. Cestující se na ně dostanou díky kombinaci pevných schodišť, eskalátorů a výtahů. Nástupiště budou navíc propojena dalším podchodem z ulic Krátkého a bratří Dohalských. Nová odbavovací hala vznikne v úrovni rozšířeného podchodu z Paříkovy ulice.

Úpravy vysočanského nádraží jsou součástí rozsáhlé investiční akce na zrychlení trati z Vysočan do Mstětic. Akce za více než čtyři miliardy začala loni v červnu. Díky této stavbě bude mít část trati z Prahy do Hradce Králové nově parametry koridoru. Kromě zrychlení a přestavby vysočanského nádraží vznikne nová zastávka Rajská zahrada, která bude propojená s metrem.

Zakázku za 4,198 miliardy získalo sdružení Mstětice – Vysočany, které vede Subterra. Dalšími členy jsou OHL ŽS, Eurovia a EŽ Praha. Zakázka nakonec Správu železnic vyjde o půl miliardy dráž, než byla odhadovaná cena. Akce začíná s mírným zpožděním, čekalo se na vyřešení odvolání proti stavebnímu povolení.

Přestavbou projde úsek dlouhý téměř 15 kilometrů. Dosavadní maximální traťová rychlost 100 km/h se po instalaci ETCS zvýší až na 160 km/h.