Most přes ulici Prvního pluku pocházel z roku 1936, spodní stavba byla původní z roku 1872. Ocelová konstrukce prošla částečně rekonstrukcí v roce 1996, kdy se zpevnila pod pravou kolejí.

"Současný most již nevyhovuje z hlediska technických i provozních parametrů, stejně tak nevyhovující je i hlučnost provozu vlaků po něm. Nová ocelová nosná konstrukce ponese jednu kolej, půjde o příhradový most s dolní mostovkou a parabolickým horním pásem," uvedl již dříve mluvčí Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) Marek Iliaš.

Nový most po dobu dvou měsíců dělníci svařovali z několika postupně přivezených kusů v areálu vedlejšího autobusového nádraží Florenc. Na jeho parkovišti od pondělka rostl mohutný jeřáb s nosností 550 tun, jehož úkolem bylo konstrukci uložit na místo.

Vše až za tmy

Akce byla naplánována na středeční 17. hodinu. Ale vše se postupně posouvalo. Nejdříve byl termín posunut na 19., posléze na 20. hodinu. Trpělivě čekající štáby různých médií se první závažnejší činnosti dočkaly ve 20.20, kdy vazači začali vše připravovat. Poté se ještě musela dodat závaží na obří jeřáb a teprve po 21. hodině se konstrukce začala zvedat.

Po jejím otočení a přiblížení, se již za hluboké tmy začalo s finální fází. Až zhruba před půl jedenáctou v noci 170 tun vážící kolos za přihlížení několika desítek zvědavců dosedl na své místo. 

Kvůli usazovaní je od sobotního rána do noci v pátek 10. května uzavřena část ulice Prvního pluku mezi Křižíkovou ulicí a vjezdem do ÚAN Florenc včetně přilehlé ulice Malého.

Další zásadní uzavírka v souvislosti s rekonstrukcí Negrelliho viaduktu čeká Karlín na začátku července, kdy by se měl na své místo uložit také nový most přes Křižíkovu ulici vedle hudebního divadla.