VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat Prahy se opozdí

PRAHA - Nečekaná komplikace nastala na jižní části obchvatu kolem Prahy. Stavbaři totiž nemohou zahájit práce na dva kilometry dlouhém mostě vedoucím Radotínským údolím nad soutokem Vltavy a Berounky.

26.6.2007 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Jaroslav Sýbek

Investor se totiž zatím nedohodl s majitelem pozemku pod plánovaným mostem. Zdržení stavbaři odhadují na pár měsíců a tvrdí, že stavba bude dokončena včas. Investor, kterým je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), doufá, že se vše vyřeší do konce září. „Dohadujeme se na finančním vyrovnání se soukromou firmou. Probíhající jednání jsou na dobré cestě. Na řešení majetkoprávních problémů je stále časová rezerva,“ řekla Martina Vápeníková z ŘSD.

„V současné době stále držíme termín zprovoznění v roce 2009,“ sdělila Vápeníková. Společností, která se zatím nemůže se staviteli dohodnout, je výrobce svařovaných ocelových konstrukcí pro důlní techniku, společnost Schäfer - Menk. Ta se však brání tomu, že je vina na její straně. „Pokud ŘSD v současnosti odmítáme pustit na naše pozemky, je tomu tak z toho důvodu, že odmítá respektovat smlouvu z roku 2006. Jakmile začne své závazky řádně plnit, jsme připraveni poskytnout veškerou nezbytnou součinnost, ke které jsme se zavázali,“ sdělila jednatelka společnosti Magdalena Zemanová.

Celý jih musí být otevřen najednou

Most nad Radotínským údolím je součástí úseku Lahovice – Slivenec. Aby ale mohla být jižní část obchvatu Prahy otevřena, musí provoz na všech úsecích mezi dálnicemi začít najednou. Auta by jinak zahltila okolní obce. Mezi Lahovicemi a dálnicí D1 jsou na dvou úsecích také problémy s pozemky, ale situace ani zde není dramatická. Sice už bylo vydáno územní rozhodnutí, ale proti vyvlastnění se odvolalo několik účastníků. „Protáhnou se přípravy, ale věříme, že se s majiteli pozemků na finanční kompenzaci dohodneme,“ sdělil hlavní inženýr stavby Petr Kural. Tyto dva úseky nejsou technologicky příliš náročné, takže zde by se i přes současné problémy s pozemky mělo vše stihnout do roku 2009.

Říčany našly kompromis

Příprava na navazující jihovýchodní část obchvatu též neprobíhá bez problémů. V chybějícím úseku mezi dálnicí D1 a Běchovicemi zatím není zcela jasná trasa. Říčany a některé okolní obce chtějí, aby se část silnice zařízla pod zem. Původní projekt s tím přitom vůbec nepočítal. „Nechceme být zbytečně konfrontační, máme vůli se dohodnout,“ řekla starostka Říčan Adriena Mrázová. K dohodě minulý týden skutečně došlo a ŘSD projekt upraví.

„Bude to kompromisní řešení. Chceme najít už při přípravách s obcemi a sdruženími společnou řeč, aby později jejich odvolávání vše nezdržovalo,“ pokračovala Vápeníková. Stavba tohoto úseku by měla začít do dvou let a hotová bude v roce 2012.

Na severu stále vzdoruje Suchdol

Kromě jižní a jihovýchodní části je v pražském obchvatu chybějící část také na severu mezi Ruzyní a Satalicemi. Tento třicetikilometrový úsek je rozdělen na tři části. Oproti jihu zde zatím investor na žádné problémy s pozemky nenarazil. Komplikace však způsobuje dlouholetý odpor suchdolské radnice a tamějších občanských sdružení. Nelíbí se jim trasa chystaného okruhu, který prochází jejich obcí. „Proti navržené variantě okruhu budeme bojovat ze všech sil,“ prohlásil starosta Suchdola Petr Hejl.

Vzdorovitá obec nechce ve své blízkosti ani navazující most přes Vltavu. „Vadí nám, že se na něm bude slučovat městská a tranzitní doprava. Nechceme tady druhý Barrandovský most,“ dodal starosta Hejl. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) už ale požádalo o územní rozhodnutí. „Věříme, že i přes problémy tuto část obchvatu stihneme do pěti let,“ uvedla Martina Vápeníková z ŘSD. O rok déle bude trvat podle předpokladů stavba úseku Březiněves – Satalice. Investor totiž musí podle požadavku ministerstva životního prostředí vypracovat studii o dopadu stavby na životní prostředí a až potom může zažádat o územní rozhodnutí.

Celý obchvat Prahy bude mít celkem 83 kilometrů a odhad jeho ceny je 80 milionů korun. Současné plány počítají s tím, že bude zprovozněn v roce 2013. To ale pouze v případě, že se neukáží ještě nějaké další problémy s pozemky.

26.6.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

SERVIS

Státní a veřejná správa - Státní a veřejná správa Úředník veřejné správy 19 850 Kč Specialisté v oblasti hospodaření s majetkem státu a organizací cenový referent/referentka oddělení Hospodaření s majetkem v účetnictví odboru Hospodaření s majetkem státu. Požadované vzdělání: vyšší odborné. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 19850 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: požadavky na uchazeče:, vysokoškolské vzdělání, popř. střední vzdělání s maturitní zkouškou, nejlépe ekonomického nebo stavebního směru, absolvovaný kurz oceňování nemovitostí, orientace v cenové problematice, praxe s oceňováním nemovitostí, rozsáhlejší kvalifikace v cenové problematice vítána, samostatnost, spolehlivost, komunikační schopnost, pečlivost, znalost práce s PC (MS Office), státní občanství České republiky, občanství jiného členského státu Evropské unie nebo občanství státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru, trestní bezúhonnost, splnění podmínek ustanovení § 17 odst. 2 a odst. 3 zákona č. 201/2002 Sb., charakteristika pracovního místa:, samostatné oceňování nemovitého majetku, kontrola předkládaných znaleckých posudků a práce s nimi, spolupráce se znalci, metodické usměrňování výkonu cenové agendy na nižších organizačních složkách, Platové zařazení podle nařízení vlády č. 341/2017 Sb., Předpokládaný nástup: 1. března 2019, pracovní poměr na dobu neurčitou, Místo výkonu práce: Praha , Pracovní místo je vhodné i pro osoby se zdravotním postižením, Písemné nabídky se strukturovaným životopisem a motivačním dopisem, včetně možného termínu nástupu zasílejte do 9. ledna 2019 na e-mail: ruzena.sakarova@uzsvm.cz, předmět e-mailu: cenový referent. Pracoviště: Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových - 001, Rašínovo nábřeží, č.p. 390, 128 00 Praha 28. Informace: Růžena Sakařová, +420 225 776 821. Informační technologie - Informační technologie Specialista výpočetní 60 000 Kč Specialisté v oblasti prodeje a nákupu informačních a komunikačních technologií Product Manager. Požadované vzdělání: bakalářské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 60000 kč, mzda max. 70000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: MVP: Kutvirtova č.p. 339/5, Radlice, Praha 5. Kontakt: Sedláčková Martina Bc., tel.: 735758503, e-mail: martina.sedlackova@tp-link.com. Osobní schůzk apo předchozí domluvě., Čínština na úrovni rodilého mluvčího (slovem i písmem), každodenní komunikace s centrálou.. Pracoviště: Tp-link czech s.r.o., Kutvirtova, č.p. 339, 150 00 Praha 5. Informace: Martina Sedláčková, +420 735 758 503. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič vysokozdvižných vozíků 18 500 Kč Řidiči vysokozdvižných vozíků. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18500 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Místo pracoviště:, - Brandýská 609, Jirny, , Prvotní kontakt:, - tel.: 776 383 333, , Upřesňující údaje:, - praxe v oboru, průkaz řízení v.v.. Pracoviště: Torina cz, s.r.o. - jirny, Brandýská, č.p. 609, 250 90 Jirny. Informace: Oleksij Koval, +420 776 383 333. Výroba - Výroba Obsluha strojů 13 500 Kč Obsluha strojů na výrobu potravin a příbuzných výrobků. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13500 kč. Volných pracovních míst: 20. Poznámka: Místo pracoviště:, - Zápská 1636, Brandýs nad Labem, , Prvotní kontakt:, - e-mail: akhalus@seznam.cz, - tel.: 775 485 817 (Po - Pá 10:00 - 16:00), , Upřesňující údaje:, - krátkodobé zaměstnání, - náplň práce: seřizování, obsluha a dohled na stroje k mísení, pečení a jiné přípravě chleba a cukrářských výrobků v pekárně, - výpomoc při plnění pracovních úkolů obsluze strojů a zařízení, - jednoduché a rutinní manuální činnosi ve výrobě, přeprava zboží, materiálů, zařízení a jiných předmětů na pracoviště a přemístění hotových výrobků, čištění strojů, zařízení, nástrojů a odstraňování překážek ze strojů, - požadujeme dobrý zdravotní stav, - prašné prostředí, horko, manipulace s desinfekčními prostředky. Pracoviště: Praim-work s.r.o. - brandýs and labem, Zápská, č.p. 1636, 250 01 Brandýs n.Labem-St.Bol.1. Informace: Andriy Khalus, +420 775 485 817.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rektor Univerzity Karlovy Tomáš Zima představil premiérovi Andreji Babišovi (ANO) projekt Kampus Albertov.
11

Babiš podpořil miliardovou investici do Kampusu Albertov. Sešel se s rektorem UK

Policie pátrá po třech zlodějkách z pražské restaurace.
6

Policie hledá zkušené „chmatačky“. V pražské restauraci vzaly hostovi peněženku

Nejdéle dojíždějí do práce Středočeši. Na cestě tráví i víc než dvě hodiny denně

/PROKLIKEJTE SI JEDNOTLIVÉ KRAJE/ Delší dobu tráví cestou do zaměstnání lidé z oborů, které nabízejí nadstandardní mzdy - třeba banky či právnické firmy.

Jak jsme žili v Československu. Tento týden na Chodově

Pražský deník připravuje unikátní cyklus Jak jsme žili v Československu. Každý týden zveřejňujeme historické zajímavosti a archivní snímky z jednotlivých pražských čtvrtí z let 1918 až 1992. Podíváme se, jak se za Československa žilo lidem, nahlédneme do kronik a archivů, necháme si vyprávět od místních obyvatel. V dalším díle, který vyjde v pátek 16. listopadu, se podíváme do Hloubětína!

Silničáři v Praze jsou připraveni na zimu. Někde funguje protinámrazový systém

/FOTOGALERIE/ I když to při pohledu na teploměr nevypadá, ve čtvrtek 1. listopadu začala pro silničáře další zimní sezona. Podle zákona skončí na konci března příštího roku. Technická správa komunikací hlavního města Prahy (TSK) v tomto týdnu představila, jakými prostředky bude s případnými rozmary počasí bojovat.

Letiště Václava Havla bojuje s hlukem. Chce omezit noční provoz letadel

Letiště Praha s ohledem na současný nárůst leteckého provozu v České republice i v Evropě zavede další preventivní opatření k udržení stavu noční hlukové zátěže v městských částech Prahy a obcích v bezprostředním okolí letiště, které jsou dotčené leteckým provozem. Cílem je snížit celkový počet nočních vzletů a přistání nad letištěm mezi desátou večerní a šestou hodinou ranní a více regulovat provoz ve zmíněném časovém pásmu, včetně zpožděných příletů a odletů z pásem navazujících.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT