V centru metropole sev pondělí 10. březnastřetly odlišné názory na vedení severozápadní části silničního obchvatu kolem Prahy.

Od rána se na stavebním odboru magistrátu projednávala žádost Ředitelství silnic a dálnic o vydání územního rozhodnutí pro trasu přes Suchdol.

Veřejné jednání

Na setkání úředníků měla volný vstup i veřejnost a této možnosti využilo přibližně sto padesát lidí, kteří o sobě dávali hlasitě vědět. Byli mezi nimi příznivci i odpůrci takzvané suchdolské varianty.

„Chceme, aby došlo ke zrušení územního řízení. Dálnice v navrhované trase bude mít katastrofální důsledky pro stovky našich obyvatel,“ sdělil starosta MČ Praha-Suchdol Petr Hejl.

Bouřlivá atmosféra

Starosta Horoměřic Václav Kášek naopak vybízel k co nejrychlejší realizaci stavby přes Suchdol. „Jsme pro co nejrychlejší pokračování příprav této stavby. Jsou tady zbytečné obstrukce, hlavně ať už se staví,“ řekl.

Podobný názor podle něj má mnoho obcí Středočeského kraje. Veřejné jednání stavebního odboru trvalo celý den a panovala na něm bouřlivá atmosféra. Plný sál střídavě tleskal řečníkům z obou zájmových skupin.

Pískot na náměstí

Odpoledne se na Jungmannově náměstí sešly přibližně dvě stovky odpůrců suchdolské varianty. Vystoupilo několik řečníků, mezi nimiž byla i poslankyně za Stranu zelených Kateřina Jacques. „Přišla jsem vás podpořit, bojujete za správnou věc. Vydržte ve svém boji,“ řekla shromážděným.

Bouřlivou atmosféru vytvářel pískot na modré píšťalky, které organizátoři rozdávali. Lidé podepisovali otevřený dopis premiéru Mirku Topolánkovi.

Bém: už to nezdržujme

Primátor Pavel Bém považuje demonstraci za zbytečnou a obchvat přes Suchdol je pro něj uzavřenou záležitostí.

„Hlavní město Praha už třicet let trpělivě trvá na jediné možné variantě, a to je ta jižní. Žádná jiná nepřipadá v úvahu. Mimochodem naprostá většina dotčených obcí podporuje právě variantu jižní a bouří se proti variantám severním. Demonstrace jsou zbytečné, protože už je rozhodnuto,“ sdělil Deníku Bém, podle kterého silniční obchvat chrání životy statisíců obyvatel metropole a jakékoliv zdržení výstavby se fatálně promítne do složité dopravní situace Prahy.