Pražská paroplavební společnost slaví své výročí už od začátku roku. Co jste pro zájemce přichystali?

V průběhu roku jsme uspořádali několik slavnostních plaveb a především povedenou výstavu ve spolupráci s Národním technickým muzeem, která trvá až do 1. listopadu. K ní navíc připravujeme publikaci. Ta bude částečně sloužit jako katalog k výstavě, ale uveřejníme zde i nové věci, které byly nově objeveny. Například se našel jeden obraz, který se 70 let považoval za ztracený.

Co všechno z minulosti pražské paroplavby se ukrývá v archivech?

Máme například úplně první zvon, který jel s parníkem Praha. Ten se umisťuje vždy na loď, která je takzvaně vlajková. Pak samozřejmě existuje i spousta artefaktů z parníků, které už byly zejména v sedmdesátých letech šrotovány. Jde o okna, části parních strojů a dalšího vybavení. V archivu ale hlavně máme písemné materiály.

Mnoho lidí si myslí, že parníky na Vltavě jsou určeny především pro zahraniční turisty. Daří se vám nalákat k výletu i Pražany?

Ano, my se o to snažíme dlouhodobě a naše cenová politika je taková, aby si projížďku mohl dovolit i běžný Pražan. Jezdíme například linkové plavby, které nejsou na turisty příliš zaměřeny. Protože celodenní výlet parníkem asi není to, co vyhledává zahraniční turista v Praze. Proto máme produkty, které jsou primárně určeny pro českého klienta.

Které takové to jsou?

Například výlet parníkem na Slapy, nebo do zoologické zahrady. Obě plavby jsem s maminkou absolvoval jako malý chlapec a stále je v nabídce máme a je o ně zájem.

Kolik lodí v současnosti provozujete?

Takzvaně velkých lodí pro osobní dopravu máme ve spojení se společností Prague Boats celkem 26.

Jak se vybírá jméno pro novou loď?

Snažíme se někoho uctít, něco připomenout z českých dějin, nebo historie pražské paroplavby. Některá jména přejímáme i po původních lodích, které už dnes neslouží.