VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Novým metrem D se lidé svezou nejspíš už za osm let

Praha - První cestující nastoupí na novou linku podzemní dráhy pravděpodobně v roce 2025. Podle schváleného plánu výstavby se ovšem svezou jen z Pankráce do stanice, vzdálené necelý kilometr.

21.4.2017
SDÍLEJ:

Vizualizace trasy metra D. Stanice Olbrachtova.Foto: Vizualizace: Metroprojekt

Jako krajní řešení hodnotil v lednu dopravní podnik možnost, aby v první fázi jezdilo metro D jen z Pankráce do stanice Olbrachtova. Ta je vzdálená necelý kilometr. Pro městskou dopravu má tato varianta nejmenší přínos.

Práce na projektu zabere 30 měsíců 

Ve středu však dozorčí rada podniku rozhodla. Krajní možnost se stane realitou. A důvod? Prý hlavně rychlost. „Není nutné čekat na dořešení výkupu pozemků na celé trase metra. Výstavba úseku Pankrác Olbrachtova může odstartovat a pokračovat současně s přípravou dalších úseků," vysvětluje výhodu David Krása, ředitel společnosti Metroprojekt, která analýzu variant vypracovala.

Zvolená verze počítá s tím, že práce na projektu zabere 30 měsíců. Až pak bude možno začít s výstavbou. Ostatní možnosti si žádaly zhruba o rok více. „Pokud půjde vše dobře, mohli bychom ale poprvé kopnout do země už v roce 2019," věří primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

Město otestuje vlaky bez řidiče 

Jestliže by příprava i stavba šla bez komplikací, vše by pak mělo být hotovo za necelých osm let. „V první fázi pak otestujeme nový systém metra s automatickým provozem," prozradila Krnáčová. Jde o již dříve zvažované a opakovaně zavrhované metro bez řidiče. Kilometrový úsek včetně nových stanic Pankrác a Olbrachtova podle čerstvých odhadů vyjde na 11,9 miliardy korun. Situace však prý může být o něco růžovější.

Praha v únoru podepsala memorandum o spolupráci s vlastníky pozemků v Krči. Pokud se rychle dostaví dohoda s majiteli, může se v první fázi podle informací Pražského deníku protáhnout metro D až do stanice Nové Dvory.

V budoucnu se počítá s prodloužením do stanice Nám. Míru 

Namísto jedné by tak vznikly čtyři nové stanice, pokud není započítána Pankrác. Ovšem nenastane-li konsenzus, tak město počítá s tím, že by se druhá fáze výstavby všechny zbylé stanice, začala stavět v roce 2021. Celkem pak má podle nových odhadů metro D stát zhruba 40 miliard korun, což je o 10 miliard méně, než se dříve předpokládalo.

Metro D povede z Pankráce do Depa Písnice. V budoucnu se počítá s prodloužením do stanice Náměstí Míru. Odtud by pak mohla linka dále pokračovat přes Hlavní nádraží a končit pak ve stanici Náměstí Republiky.

Autor: Benedikt Lederer

21.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Komerční zóna Čestlice - Průhonice.
2

Jako devět Václaváků: U Prahy vznikne obří komerční zóna

Videosouhrn Deníku – pondělí 11. prosince 2017

Podruhé narozen pod koly tramvaje a padlý symbol Vánoc: nejlepší videa dne

Praha 8 otevřela v karlínských kasárnách kluziště

Do třetice všeho dobrého, dalo by se říci o Praze 8 a veřejných kluzištích. Po otevření předchozích dvou, v Bohnicích a Ládví, následovalo včera slavnostní zahájení provozu v Karlíně, v prostoru bývalých kasáren.

Kohák se klouzal a farář žehnal raketám: Prohlédněte si nejlepší videa víkendu

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku o víkendu 9. až 10. prosince 2017.

Lidé budou psát dopisy na podporu nespravedlivě pronásledovaných

Organizace Amnesty International (AI) dnes v pražském Centru současného umění DOX zahájí další ročník maratonu psaní dopisů na podporu nespravedlivě vězněným a pronásledovaným. V Česku se akce koná už podvanácté. Smyslem kampaně je vytvořit tlak na vlády a jiné autority, které mohou situaci řešit. Maraton začíná symbolicky 10. prosince, kdy se po celém světě připomíná Den lidských práv, potrvá do 18. prosince.

Kateřina Peštová: Zastupitelkou jsem se stala až po přepočtení hlasů

/ROZHOVOR/ Pražský deník našel zastupitelku v Praze 10, která má podobnou zkušenost jako středočeský poslanec Martin Kupka (ODS), který získal svůj mandát až po přepočtení volebních lístků Ústavním soudem. Zastupitelka Kateřina Peštová (ČSSD) se v roce 2006 nedostala do zastupitelstva Městské části Praha 10 jen o pár hlasů. Po přepočtení hlasů mandát nakonec získala

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT