Smlouva měla podniku zajistit mimo jiné ochranu proti vandalům a sprejerům. „Ve finále jsme dospěli k závěru, že hlavně technologická část není vypsána dostatečně konkrétně, aby se to dalo rozhodnout vyhodnotit bez jakýchkoli rizik následných potíží, tedy stížností a možného sankcionování ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," řekl ředitel. „Připravujeme tendr jen na fyzickou ostrahu," doplnil.

Občanská sdružení dlouhodobě tvrdí, že zakázka byla připravena tak, aby ji získala jedna konkrétní firma. Dopravní podnik to ale popírá.

Zpochybnění podmínek výběrového řízení

Výběrové řízení na ostrahu majetku zrušilo vedení podniku jednou už v roce 2012. Podmínky následujícího výběrového řízení z roku 2013 zpochybnilo občanské sdružení Kverulant, podle něhož se mohl přihlásit jen držitel přesně specifikovaného certifikátu na vysílačky.

Také organizace Acta non verba už dřív upozornila, že podmínky soutěže jsou „šité na míru" jedné firmě. Prý šlo o společnost KonekTel. Mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl se proti tomu ohradil. „Průběh zadávání byl plně transparentní a souladný se zákonem o veřejných zakázkách," řekl.

Dopravní podnik se roky vypořádává s podezřelými a nevýhodnými smlouvami z minulosti. Finančně jej tíží některé nevypověditelné smlouvy, třeba na nákup nízkopodlažních tramvají za miliardy korun.