Lich, který do loňska působil ve firmě A.T. Kearney, novinářům řekl, že se na své působení v Dopravním podniku hlavního města Prahy (DPP) těší. „Krátkodobě jsou moje cíle zaměřeny na to postavit si tým, s kterým bychom mohli pozitivně ovlivňovat chod dopravního podniku. Pak se chci podívat co nejrychleji na smlouvy a vztahy s dodavateli a pokusit se je ovlivnit opět ve prospěch dopravního podniku,“ uvedl. Zda si do vedení přivede vlastní lidi, neupřesnil.

„Ztransparentnění a zefektivnění fungování podniku bude na prvním místě,“ konstatoval náměstek primátora Bohuslava Svobody (ODS) a člen dozorčí rady Tomáš Hudeček (TOP 09).

Lich doplnil, že chce kontrolu v podniku nastavit tak, aby se tam neděly takové věci jako v minulosti. Média totiž v minulých týdnech upozornila na několik podezřelých kontraktů, prostřednictvím kterých mohly být z podniku vyváděny peníze. Lich také chce, aby se cestující v MHD cítili bezpečně a aby podnik nabízel komfort za přijatelnou cenu. Podle něj by měla být cena dostatečně nízká na to, aby co nejvíce lidí využívalo MHD a nejezdilo do centra autem.

Hlasování

Podle primátora pro zvolení Licha do představenstva hlasovalo dnes všech 15 členů dozorčí rady, mezi kterými je i pět zástupců odborů. Dozorčí rada zároveň představenstvu doporučila, aby Licha zvolilo předsedou představenstva. Stát by se tak mělo v následujících dnech. Zároveň byl dnes z představenstva odvolán Stůj, který byl po prosincovém odchodu bývalého generálního ředitele Martina Dvořáka po dva měsíce pověřen řízením podniku.

Podle Hudečka si dozorčí rada dnes také zvolila nového předsedu. Stal se jím zastupitel a šéf dopravního výboru Jiří Nouza (TOP 09), ve funkci nahradil Zdenu Javornickou z magistrátního odboru rozpočtu.

Vedení města jméno nového ředitele oznámilo už před dvěma týdny poté, co zrušilo výběrové řízení na agenturu, která měla nového ředitele vybrat. Způsob výběru pak kritizovali odboráři i opoziční politici. Město od začátku tvrdilo, že Lich má být dočasným krizovým manažerem. Lich dnes řekl, že nemá omezený mandát, podle primátora by mohl v podniku zůstat zhruba půl roku až dva roky.

Jeden z odborářských šéfů pražského dopravního podniku také oznámil, že mu někdo nabídl úplatek ve výši 100.000 korun měsíčně za loajalitu k novému řediteli. Člověk, který s nabídkou přišel, údajně tvrdil, že je z okruhu lidí, kteří mají vliv na pražského primátora Svobodu. Primátor to ale odmítl.

Zvolení Licha bylo na programu dozorčí rady už minulý týden, jednání ale bylo tehdy přerušeno. Podle oficiálních informací dopravního podniku se tak stalo z časových důvodů, podle neoficiálních informací se prý na Lichovi někteří členové dozorčí rady nemohli domluvit.

Dopravní podnik je největší městskou firmou, ročně dostává z městského rozpočtu na provoz přes deset miliard korun.

Čtěte také: Sporné zakázky dopravního podniku prověří audit