Přívoz bude součástí pražské integrované dopravy a provozovat ho bude Pražská paroplavební společnost. Stejně jako u ostatních přívozů zaplatí lidé při cestě novým přívozem jízdné jako v pražské MHD. Přívoz je v Praze trvale na dalších pěti místech, mimo jiné v Podbabě a v Modřanech. „Od 7. srpna si tak občané Prahy 8 budou moci zajet lodí nakoupit do tržnice, obyvatelé sedmičky získají příjemné propojení s centrem a lidé z obou stran dobře dostupné místo k rekreaci," uvedl zástupce starosty Ondřej Mirovský.

Praha 7 zamýšlela původně zavést a provozovat přívoz sama a od lidí vybírat symbolické jízdné. Kvůli vysokým nákladům se ale nakonec obrátila na magistrát s žádostí o pomoc. Podle aktuálních údajů bude loďka v letošní sezoně přes Vltavu jezdit ve zkušebním provozu do podzimu. Plná sezona od dubna do října vyjde na 1,3 milionu korun. Převozník od jara do podzimu najezdí přes řeku více než 5000 kilometrů.

Vedení Prahy 7 chce podle starosty Jana Čižinského upozornit na to, že lidem dlouhodobě chybí lávka, která by propojila břehy Holešovic a Karlína. V minulosti byla sice vypsána architektonická soutěž na most pro pěší, situace se ale změnila kvůli povodním, takže bude nutné vypsat soutěž novou. Městská část se pokusí sehnat PENÍZE z evropských fondů. Sama by stavbu platit nemohla. Lidé by se po lávce mohli poprvé projít v roce 2018.