Se snem postavit v Praze moderní koncertní sál, který by doplnil kapacitně nedostačující Rudolfinum či Obecní dům, se už dříve svěřil v rozhovoru pro Pražský deník. „Musí se jednat o multifunkční prostor, ve kterém bude možné představovat a poslouchat různé druhy hudby. Sál s kapacitou dva až tři tisíce diváků," řekl letos na jaře Svoboda.

Právě od jara se kvůli projektu na magistrátu schází zvláštní expertní skupina, která vytipovala několik lokalit: Vítězné náměstí, Sokolovskou, Klárov, Těšnov, nádraží Bubny a Špejchar. Mluvilo se i o Štvanici, která je však v záplavové oblasti, i o oblasti Wilsonova nádraží. Svobodovi by se osobně líbila koncertní síň na Holešovickém nábřeží, je to podle něj prostor, který se v budoucnu připojí k centru města.

„Chtěli bychom se v našem volebním období dostat tak daleko, že bychom měli jasno o místě, kde by koncertní sál mohl být, o tom, jak by měl vypadat, jakou by měl mít kapacitu, kvalitu a jaké by měl mít přídavné funkce tak, aby to byl prostor, který by byl ekonomicky soběstačný a celoročně využitelný," popisuje nejbližší plány Svoboda. Mluvit o financování je podle primátora zatím předčasné.

Osobně si prý dokáže představit například kombinaci soukromého kapitálu s veřejnou sbírkou nebo takzvaný projekt PPP (Public Private Partnership), na němž se podílí soukromý a veřejný sektor. „Jsme přesvědčeni o tom, že se forma financování určitě najde. Zásadní je, aby se připravil skvělý projekt," poznamenal.

Téměř jisté naopak je, že o podobu sálu se strhne soutěž podobného významu, jako v případě nakonec zrušeného projektu nové Národní knihovny. Podle Svobody musí jít o mezinárodní architektonickou soutěž.

„Aby daný sál naplňoval moji představu, musí jít o kus architektury, která městu něco přinese, v něčem bude nová," řekl primátor už dříve Deníku.