Krnáčová zároveň spolu s ministrem životního prostředí Richardem Brabcem (ANO) představila projekt, v rámci kterého začne farmářské tržiště na náplavce namísto jednorázových kelímků používat zálohované nádoby na více použití. První fáze revitalizace náplavek skončí příští rok v dubnu a vyjde na 225 milionů korun.

Práce na Rašínově, Hořejším a Dvořákově nábřeží začaly letos na jaře. Město nejprve provedlo zasíťování náplavky a kobek na Hořejším nábřeží na smíchovské straně řeky, nyní se pracuje na přestavbě kobek. Ty největší na nejnavštěvovanějším Rašínově nábřeží se začnou předělávat v říjnu a jejich přestavba potrvá zhruba tři až čtyři měsíce.

Radní tento týden schválili metodiku, podle které bude do uvolněných prostor hledat provozovatele. V budoucnu by v kobkách podle magistrátní koncepce měly vzniknout kavárny, výstavní prostory či toalety. Kvůli opravám musely na jaře dočasně zavřít tři provozovny, které kobky využívaly, například bar, servis a půjčovna kol Bajkazyl. Ten by se měl po opravách do prostor vrátit.

Praha ve spolupráci s ministerstvem životního prostředí se také dohodla s firmou Archetyp, která na Rašínově nábřeží provozuje farmářské trhy, na používání vratných kelímků s padesátikorunovou zálohou. Akce je součástí kampaně ministerstva, kterou chce bojovat proti nadměrné produkci plastového odpadu. V sobotu budou pracovníci ministerstva projekt propagovat přímo na náplavce, kde lidé po vyplnění dotazníku dostanou také nádobu na horké nápoje.

Kurátor pražských náplavek Jiří Sulženko, který má na starost jejich rozvoj, k tomu doplnil, že k farmářským trhům se postupně připojí i další provozovatelé stálých podniků i jednorázových akcí. Městská firma TCP, která náplavky spravuje, je bude k používání vratných kelímků smluvně zavazovat.

Pražské náplavky jsou zvláště v létě oblíbeným cílem Pražanů i návštěvníků Prahy. Po pravém břehu navíc vede páteřní cyklostezka A2. Kromě nedostatečného sociálního zázemí a chybějících odpadkových košů si návštěvníci dlouhodobě stěžují především na parkující auta a na konflikty mezi chodci a cyklisty. Části obyvatel Podskalí se také nelíbí hluk v nočních hodinách.