Autobusy dopravní podnik nasadí na lince 119 na Letiště Václava Havla, kde je dlouhodobě nedostatečná přepravní kapacita. Pražští radní prozatím minulý týden schválili posílení provozu linky, kdy všechny spoje navazují na metro A. Nejen v letních měsících, ale celý rok. V čase mezi sedmou a osmou hodinou ráno ale takové opatření narazilo na limity infrastruktury.

Kdy na pravidelné lince vyjedou velkokapacitní vozy, zatím není jasné. „Praha je nebude kupovat, chce si je dlouhodobě pronajmout i se servisem,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Veřejnou soutěž by měli vyhlásit do konce dubna.

Podnik v minulých letech testoval belgický autobus Van Hool AGG300 a také vůz německého výrobce Mercedes-Benz CapaCity L. K porovnání kapacity obou pak firma přizvala loni v září stovky studentů střední dopravní školy.

Dovnitř se v rámci testu u autobusu Van Hool nakonec vešlo 220 cestujících, přičemž výrobce udává jako maximum 182 pasažérů. Mercedes jako maximum v testu pojal 195 lidí.

„Počty nejsou konečné, ještě to budeme přepočítávat za situace, kdy uvnitř bude méně sedaček a více místa na stání či pro zavazadla,“ popsal tehdy Martin Fafejta, vedoucí odboru městské dopravy společnosti Ropid, která MHD v metropoli organizuje.

Standard běžného městského kloubového autobusu je přitom devadesát pasažérů. Celková délka dvoukloubového autobusu Van Hool je 24,79 metru, mercedes s jedním kloubem měří jednadvacet metrů. Na provozní zkoušky obou si musel dopravní podnik vyjednat výjimky, protože české předpisy dovolují maximální délku 18,75 metru.