Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové stanice metra? Stále bez signálu

Praha - Prosek, Střížkov a Letňany.Jsou sice moderní, ale stále bez signálu. Mobilní operátoři a dopravní podnik se totiž stále nemohou domluvit na podmínkách.

8.10.2008
SDÍLEJ:

NEDOVOLÁTE SE. Proč? Dopravní podnik se stále nemůže dohodnout s operátory na výši pronájmu.Foto: DENÍK/Ivan Babej

S velkou slávou v květnu otevřeli tři nové stanice metra na trase metra C, Prosek, Střížkov a Letňany. Ještě dnes však ani jedna z nich není pokryta signálem mobilních operátorů a lidé si odtud nemohou zavolat. A to ani tehdy, když to cestující opravdu nezbytně potřebují.

„Byl jsem překvapen. Signál najednou zmizel, zrovna když jsem měl mít důležitý pracovní hovor. U nových stanic bych tohle rozhodně nečekal,“ řekl jeden z cestujících na Proseku Libor Podroužek z Prahy 9. Stejný problém zde mají denně stovky dalších lidí.

Padesát tisíc lidí bez signálu

Problém je v tom, že se mobilní operátoři ještě nedohodli s dopravním podnikem na pronájmu prostorů pro umístění vysílačů mobilní sítě, respektive na jejich ceně.

Přitom zmíněný úsek denně převeze zhruba padesát tisíc cestujících a další tisíce lidí využívají tyto stanice v návaznosti na autobusovou dopravu. Ty nejmodernější stanice pražského metra tak zůstávají bez v dnešní době jedné z nejzákladnějších věcí, tedy signálu.

Problém je ve výši nájmu

Dopravní podnik totiž požaduje zvýšení ceny za pronájem stanic pro operátory. Na zvýšení však zatím operátoři nepřistoupili. Původní požadovaná výše nájmu byla dokonce třicet tisíc korun za jeden měsíc a jeden vysílač pro všechny tři mobilní operátory. Nyní je nájem asi 150 korun za měsíc.

To je podle dopravního podniku málo a vůbec to neodpovídá skutečné tržní hodnotě. „V současné době požadujeme 10 tisíc korun od jednoho operátora za jednu stanici měsíčně,“ konstatovala Eva Dydová z oddělení komunikace Dopravního podniku hl. m. Prahy.

Miliony navíc

Na tyto částky však operátoři nechtějí slyšet a zhruba dvouset procentnímu zvýšení nájmu se zatím brání. Nové nájemní smlouvy by je stály o mnoho milionů korun ročně více, když dnes jednoho operátora stojí přibližně pouhých sto tisíc korun.

Zvýšení cen by se totiž nemělo týkat pouze zmíněných tří nových stanic, ale celého metra. To, že chce dopravní podnik více peněz, není ale zase tolik divné. Pronájmy prostor pro jednu stanici operátory stojí totiž ve městech běžně několik desítek tisíc korun ročně. O ceně se tak bude ještě určitě jednat.

„Dopravní podnik požádal operátory o zhotovení studie. Nyní čekáme na její vyhodnocení,“ doplnila Eva Dydová.

Posun v jednání zatím nenastal

Samotní operátoři také zatím nepotvrdili, že by měly být nové stanice signálem pokryty. „Posun v jednání zatím nenastal,“ uzavřela Martina Kemrová z tiskového oddělení společnosti T-Mobile.

Ve chvíli, kdy se podaří dohodnout na nové nájemní smlouvě a ta bude podepsána, by měly být stanice metra Prosek, Letňany a Střížkov pokryty signálem za pár dnů. Termín dohody však zatím nikdo nedokázal upřesnit.

Autor: Lukáš Marek

8.10.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda strany zelených Matěj Stropnický

Stropnický věří, že se jeho Zelení vrátí do Sněmovny

Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení