Nejvýznamnější změnou v interiéru je nahrazení podélných sedaček klasickými příčnými. Tímto opatřením se má zvýšit průchodnost cestujících a urychlit jejich nástup a výstup z tramvaje
„Podélné sezení v tramvajích našim cestujícím nevyhovuje a ve vozech často dochází ke konfliktům sedících a stojících pasažérů," vysvětlil důvod změny náměstek primátorky Petr Dolínek.
Nová vrstva laku
Počet míst k sezení zůstal i po změně sedaček zachován. Z vnějšku dostala tramvaj novou vrstvu laku. Tramvaje 14t jezdí nejčastěji na lince 17 a 3.
V následujících měsících plánuje podnik provést průzkum spokojenosti cestujících. „Podle názoru veřejnosti se dále rozhodneme o případné sériové úpravě," dodal náměstek Dolínek.
Celková cena úprav na vzorovém vozu vyšla na 2,6 milionu korun. Vyhodnocení spokojenosti cestujících by měl mít DPP v červnu.
Čtěte také: V pražských tramvajích lze poprvé platit jízdné platební kartou