Klimatizované autobusy chtěl podnik v průběhu pěti let postupně nasadit na většinu linek, třeba na pražské letiště.
Dopravní podnik má podle výroční zprávy k dispozici 1170 autobusů, z toho skoro 500 kloubových a přibližně stejný počet nízkopodlažních. Průměrné stáří autobusů se pohybuje pod hranicí devíti let.
Mluvčí podniku Jiří Štábl před časem uvedl, že podnik ročně potřebuje z provozu vyřadit 80 až 100 autobusů, aby udržel stáří vozů pod zákonnou hranicí.
Jednadvacetimetrový autobus
Nedávno začal dopravní podnik na lince na letiště testovat jednadvacetimetrový autobus značky Mercedes. Kromě toho chystá nákup běžných autobusů a zkouší mimo jiné provoz takzvaných elektrobusů.
Náklady na provoz autobusů v rámci pražské integrované dopravy činí ročně téměř čtyři miliardy korun. Nejdelší trasu má (metrobusová) linka 177, která spojuje Jižní Město se severem Prahy. Měří téměř 29 kilometrů a jízda trvá asi hodinu a čtvrt.
Pražský dopravní podnik je největší firmou v ČR, která je v majetku města. Zaměstnává kolem 10 tisíc lidí.
Čtěte také: Na letiště by mohly v budoucnu jezdit velkokapacitní autobusy