Podle primátorova náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) by měla být stavba dokončena během jednoho roku. Při výběru zhotovitele prý hrála klíčovou roli nejen nabízená cena, ale také erudice uchazečů. „Součástí přihlášek byly i seznamy hotových stavebních prací, seznamy techniků, osvědčení o jejich vzdělání i soupisy technického vybavení, se kterým bude firma pracovat,“ zdůraznil Scheinherr.

Bezpečnost nové, čtyři metry široké lávky, má garantovat i moderní technologie stavby tzv. předpjatých konstrukcí. Na rozdíl od zborcené lávky nebude její nástupkyně zevnitř korodovat a její stav bude možné účinně kontrolovat. Je navržena tak, aby byl možný snadný přístup k ocelovým lanům a bylo možné zjistit jejich aktuální stav. „Už nebude padat!“ slíbil radní Scheinherr na facebookové stránce.

Minulá magistrátní koalice uvažovala po kolapsu visutého přemostění přes Vltavu o tom, že nejdříve vybuduje provizorní náhradu a až po několika dalších letech „stálý“ most. Současná garnitura od plánu ustoupila s argumentem, že každá nová mostní konstrukce musí mít stejně životnost kolem sta let. Už necelý měsíc po zřícení lávky začal poblíž fungovat jako náhradní spoj nový přívoz.

Praha je podle Scheinherra po události z prosince 2017 v péči o mosty důslednější. K dispozici má třeba nově koncepci oprav a údržby předpjatých konstrukcí. Dokončuje se též podrobná diagnostika Hlávkova mostu, po níž má následovat plán opravy.