Dopravní podnik hl. m. Prahy spustil akci, na jejímž konci bude nová tramvajová trať na jihu metropole. Podnik vypsal tendr na zbudování zhruba dvou kilometrů trati z Modřan do Libuše. Předpokládané náklady činí 350 milionů korun, stavební povolení má investor od února.

Trať Modřany – Libuš o délce 1,7 kilometru bude mít čtyři páry zastávek. Naváže na stávající obratiště Sídliště Modřany, odkud povede podél ulice Generála Šišky k sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí, do které odbočí. Po Novodvorské pak povede k budoucí stanici metra D Libuš, do úrovně současné autobusové zastávky Pavlíkova, kde bude zakončena úvratí.

Až ke stanici metra Nové Dvory

Původní projekt počítal s vybudováním tramvajové smyčky u stanice metra D Libuš, ve které by trať Modřany – Libuš končila. Rada hlavního města ovšem loni rozhodla o dalším prodloužení tratě o 1,8 kilometru až k budoucí stanici metra D Nové Dvory. U stanice metra D Libuš proto vznikne nejdříve pouze úvrať a následně po dohodě s majiteli pozemků dočasná smyčka. Ta bude po prodloužení tratě zrušena.

„Prodloužení tramvajové tratě do Libuše umožní nejen lepší dopravu do centra, ale i významné zlepšení místních dopravních vztahů na Praze 12, kde vznikne pro oblast sousedící s Libuší nově přímý spoj na úřady, k lékaři či za volnočasovými aktivitami,“ uvedl před nedávnem místostarosta Prahy 12 Vojtěch Kos (ODS).

Dopravní podnik předpokládá, že stavba začne v říjnu a skončí v závěru roku 2022.

Z dokumentace k tendru
Předmětem plnění veřejné zakázky je provedení novostavby tramvajové trati sídliště Modřany–Libuš v městské části Praha 12, Modřany a Libuš, tedy zejména:
a) výstavba nové tramvajové trati včetně jejího příslušenství
b) dopracování projektové dokumentace o konkrétní technické řešení, včetně specifikace konkrétních výrobků a detailů nutných pro realizaci stavby
c) vyhotovení projektové dokumentace skutečného provedení stavby
d) vyhotovení geodetického a geometrického zaměření skutečného stavu stavby.